Backup til skyen fra Time Capsule - flere kontoer

Backup til skyen fra Time Capsule - flere kontoer

Innleggav oddmortenhopen » tir 13.05.2014 13:16

Jeg har 2 Imac'er, den ene med 1 brukerkonto, den andre med 2 brukerkontoer.

Disse kontoene har sitt eget område på Time Capsule.

Hvilken lagringstjeneste kan man bruke dersom man skal synke alle kontoer opp i skyen ? Ser for meg at dersom jeg logger av en brukerkonto på mac 2, så stopper synkroniseringen.
medlem i 186 måneder
 

Re: Backup til skyen fra Time Capsule - flere kontoer

Innleggav oddmortenhopen » man 19.05.2014 9:12

Er det virkelig ingen som har tips ? Evt. finnes det andre tråder her som gir svar ?
medlem i 186 måneder
 

Re: Backup til skyen fra Time Capsule - flere kontoer

Innleggav LCD » man 19.05.2014 18:37

Hei

Timemachine er en lite egnet backupløsning om du tenker å legge den opp i skyen ett eller annet sted... pga størrelse og format
Timemachine er greit som en midlertidig backup da den er tidløs, men kompleks å hantere om man ønsker å flytte på den for en ekstra backup..eller flere kopier..oppdatert hele tiden
..det er "veldig" greit å ha de viktigste filene så som filmer, bilder og dokumenter som en egen backup på flere steder, uten å dra med seg hele verden som en Timemachine gjør
Du bør ha minst 3 kopier uansett så det er greit å kjøre en egen backup utenom Timemachine
Timemachine er også greit om man ikke har all verdens av filer å holde styr på så som på en bærbar med lite lagring
Man skal ikke ha dratt på seg så mye filer før Timemachine kan bli litt tung å hantere
Ta en titt på ChronoSync...se om du ikke kan bruke den som et tillegg til Timemachine
http://www.econtechnologies.com/chronos ... is-it.html
..............
Jeg bruker selv kun ChronoSync for backup og har gjort det i mange år både privat og i bedrift
ChronSync har fungert ekselent mellom maskiner/servere på flere adresser og med et sted mellom 70-80 TB med lagring
Har tilgode å miste noen filer selv om det ryker noen disker nå og da
medlem i 147 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere