Mac og Seagate slim ekstern harddisk

Mac og Seagate slim ekstern harddisk

Innleggav Chruru » søn 29.06.2014 23:19

Jeg har en 13" Mac book pro med retina om det skulle spille noen rolle, fra medio 2013.
Jeg kjøpte en ekstern harddisk, Seagate Slim 500gb for å ta vare på bilder/musikk som ikke trenger være tilgjengelig på macen hele tiden.
Seagaten reklamerer på pakken med å være Mac/pc-vennlig. Hurra tenkte jeg og kjøpte den, siden hjelpen på butikken var heller lite indormativ.

Nå når jeg har installert den, så sies det plutselig på en informasjonsvideo at "det valget er forresten kun tilgjengelig på pc". Good to know. "Men frykt ikke, du kan fortsatt laste opp til eller lagre bildene dine fra sosiale medier." Dobbelt hurra. Poenget mitt-hvordan bruker jeg den som jeg ønsker, som en hd jeg kan lagre mapper i, sortere filer og filtyper etter behov? Jeg driter langt i om bildene på fb lagres i back up på hd'en. Får nemlig nå ikke laget mapper ol. Sitter dessverre for øyeblikket ikke foran macen så jeg kan prøve meg frem, og kjenner nå at det irriterte meg at hd'en ikke (foreløpig) gjør det jeg tenkte den skulle :D

Har noen noen forslag? :)
medlem i 129 måneder
 

Mac og Seagate slim ekstern harddisk

Innleggav Chruru » søn 29.06.2014 23:29

Legge til at når jeg åpner infoen om hd'en så viser det seg at jeg kun har lese-rettigheter. Why? Hvordan endrer jeg det? Antar jeg må endre det for å legge til filer?
medlem i 129 måneder
 

Re: Mac og Seagate slim ekstern harddisk

Innleggav HEFJELLS » man 30.06.2014 0:06

Prøv med å formater den til Mac OS Extended (journalført) i diskverktøy.
medlem i 163 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere