TimeCapsule "forsvinner"

TimeCapsule "forsvinner"

Innleggav cosmogs » tor 31.07.2014 1:30

Fryktelig irriterende dette, faller ut av trådløst nettverk med 1 - 2 min intervaller. Har nett fra Get og trådløst via TimeCapsule. MacBook Pro. Skjer ikke dersom jeg f. eks laster ned større filer, da opprettholdes nettverket til nedlastingen er ferdig. Men om jeg surfer vanlig, forsvinner altså nettet med få minutters intervaller. Wifi ikonet blir grått, og jeg får beskjed om at jeg ikke er tilkoblet nettverk. Men om jeg klikker på wifi-ikonet og starter søk etter nettverk - dukker nettverket opp igjen og jeg kan koble meg på ved å markere nettverket mitt og velge det. Jeg må altså klikke på nettverket for å komme på igjen.

Det samme skjer med min datters PC. Hun f. eks leser en nettside, klikker på "side 2" og får beskjed om at hun ikke er tilkoblet nettverket. Det litt pussige er at det virker som iPhonen ikke faller av men har kontinuerlig kontakt.

For ordens skyld - jeg har restartet router og get-ting gjentatte ganger, og firmware TC er oppdatert. Når jeg restarter kan det virke som om det er litt bedre en liten stund, max et døgn, også er det på`n igjen... :-/

Har hatt både MacBook, TC og nett fra Get i flere år uten slikt tøys. Så - what to do...? MacBook befinnser seg forøvrig stort sett noen meter unna i samme rom som TC, og med helt fri sikt. Har søkt på forumet, men finner ikke helt tilsvarende problemstilling, eller med et svar som er enkelt nok til at enfoldige meg forstår. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: TimeCapsule "forsvinner"

Innleggav Grubasek » tor 31.07.2014 10:07

Hvis du ikke har oppdatert til OS X 10.9.4 bør du gjøre det, da den retter endel Wi-Fi problemer. :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron