Macbook Pro & fremviser

Macbook Pro & fremviser

Innleggav Hall11 » fre 03.10.2014 16:24

Jeg kjører ofte Keynote-presentasjoner fra min Macbook Pro retina display. Normalt er det VGA-kontakt tilgjengelig fra prosjektoren, så jeg benytter en mini-displayport -> VGA ledning fra min Macbook. Selve presentasjonene blir forsåvidt greie nok, men når jeg skal vise nettsiser via Safari eller annet på Mac-en blir oppløsningen på skjermen helt feil. (Det er kun en liten del av sidene som vises, og jeg må scrolle sidelengs for å vise en hel nettside...) Jeg antar dette skyldes at VGA-oppløsningen er langt mindre enn den jeg har på min egen retina display skjerm. Er det noe måte å omgå dette på eller må jeg kanskje benytte mini-displayport -> HDMI for å få noenlunde bra oppløsning på skjermen?
medlem i 225 måneder
 

Re: Macbook Pro & fremviser

Innleggav kimern68 » fre 03.10.2014 19:47

Høres kanskje ut som om oppløsningen på selve fremviseren er lav, for en VGA kabel skal klare å vise HD oppløsning, jeg får i allefall til dette på PC skjermen min hvor jeg bruker VGA og et VGA til minidisplay adapter. Men det kan absolutt være en god ide å koble til med HDMI der dette er mulig, det kan og løse problemet ditt.
medlem i 140 måneder
 

Re: Macbook Pro & fremviser

Innleggav bzzlink » lør 04.10.2014 8:31

Gå til innstillinger -> skjermer

Velg prosjektoren og klikk på skalert.

Her skal du få opp de oppløsningene prosjektoren støtter. Sliter selv med at folk ikke har oppdatert møteromutstyret sitt det siste 10året. Slik at 800x600 er maks oppløsning
medlem i 193 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere