Vurderer å kjøpe Time Capsule

Vurderer å kjøpe Time Capsule

Innleggav Sigurdnm » man 06.10.2014 2:26

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en TC. Kan jeg lagre filmer på den å streame til ipad og apple tv utenom å "gå gjennom itunes?
Har også en 3 tb ekstern harddisk, er det da bedre å kjøpe en airport extreme å koble de sammen, eller vil det gå tregere å streame eller overføre filer til mac/ipad/apple tv ?
medlem i 128 måneder
 

Re: Vurderer å kjøpe Time Capsule

Innleggav Hopalong » man 06.10.2014 8:54

Uansett om du bruker TC eller en AP Extreme, så må du streame gjennom iTunes om du vil se filmene på iPad og AppleTV, ihvertfall med standard løsningene til Apple.

Sikkert noen som kan foreslå andre streamingløsninger med jeg har selv landet på å bruke en Mac Mini med stor harddisk og streame fra iTunes.
medlem i 202 måneder
 

Re: Vurderer å kjøpe Time Capsule

Innleggav T.B.Hansen » man 06.10.2014 17:43

Streaming krever programvare, og en prosessor og et operativsystem til å kjøre den — det vil i praksis si en datamaskin, eller en iDings. Det finnes nettverksdisker som kan kjøre streaming-programmer, men ikke noe som ikke er veldig tungvindt fra et Mac-synspunkt.

Selv har jeg all musikk liggende på et delt iTunes-bibliotek på nettverket, men styrer musikkspillingen med iTunes på MacBook Pro. Film ligger utenfor iTunes på en annen nettverksdisk, og jeg bruker ulike metoder for å spille den av — Quick Time Player på MBP, Beamer fra MBP til Apple TV, eller File Browser på iPad til Apple TV. Det siste fordi jeg aldri spiller mer enn én film pr dag, og ikke trenger sorterings- og søkefunksjonene i iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Vurderer å kjøpe Time Capsule

Innleggav Sigurdnm » man 06.10.2014 17:59

Kan man lage en Plex server gjennom TC, sånn at jeg kan få film biblioteket til iPaden uten at MBP er på?
medlem i 128 måneder
 

Re: Vurderer å kjøpe Time Capsule

Innleggav T.B.Hansen » tir 07.10.2014 12:50

Time Capsule er utelukkende et lagringsmedium. All programvare må kjøres av en eller annen form for datamaskin. En hvilken som helst enhet med OS og prosessor kan hente filer fra TC (eller en hvilken som helst annen nettverkesdisk) — men programvaren må kjøres på en slik enhet. Hvor komplisert man vil gjøre oppsettet er en smakssak. Selv bruker jeg, som sagt, bare File Browser på iPad til å vise film via AirPlay til Apple TV.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]