Hvilken mus?

Hvilken mus?

Innleggav Sorry » ons 15.10.2014 19:55

Jeg har en magic trackpad, men vil gjerne ha en mus. Den må være trådløs og ha lang rekkevidde da min MacMini står bak en lettvegg. Rekkevidden på trackpadden og Applekeyboard er grei, men den kunne nok vært litt bedre. Henger seg noen ganger, men er ikke helt sikker på om det er rekkevidden eller noe bug med maskinen.

Forslag til mus mottas med stor takk. Skal brukes til film og fotoredigering. Trenger ikke å være Apple.
medlem i 170 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav Valotunk » ons 15.10.2014 21:56

Falt for denne for noen år siden og har enda til gode å prøve noe bedre:

http://www.logitech.com/no-no/product/p ... -mx?crid=7

Ligger perfekt i hånden for meg, har svært god presisjon og utallige muligheter med programmerbare knapper og scrollehjul.

Har du Elkjøp, Lefdal eller Expert i nærheten ville jeg tatt turen for å kjenne hvordan den føles i hånden. Du får den vel for 549,- nå.
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav Sorry » ons 15.10.2014 22:34

Den er bestilt. Er spent på rekkevidden.
medlem i 170 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav Valotunk » ons 15.10.2014 22:57

Tror neppe rekkevidden bør være noe problem. Hos meg fungerer den helt fint i gangen utenfor rommet hvor den brukes. Mener Logitech oppgir inntil 10 meter uten hindringer.
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav mactiss » tor 16.10.2014 11:25

Hva med Apple Magic Mouse?
Noen med erfaringer med denne?
medlem i 128 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav Lost » tor 16.10.2014 11:40

Apple Magic Mouse er no ræl, helt ubrukelig >_<
medlem i 215 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav mactiss » tor 16.10.2014 12:35

Kan du forklare hva du ikke liker med den?
(bare slik at jeg vet)
medlem i 128 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav Valotunk » tor 16.10.2014 12:52

mactiss skrev:Hva med Apple Magic Mouse?
Noen med erfaringer med denne?


Den er helt forferdelig med tanke på ergonomi.

Fungerer helt fint til enkel bruk i korte perioder, men jobber du mye med mus er den håpløs.

Ikke i nærheten av produkter fra f.eks. Logitech og andre som "kan" mus.
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav mactiss » tor 16.10.2014 13:11

Ok, takk for svar!

Litt synd da den har noen fine egenskaper ala musematta på macbook pro.

Er det en allmenn oppfatning av at Logitech Performance Mouse MX er noe av det bedre i kombinasjon med mac-produkter?
medlem i 128 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav jerry.c.bush » tor 16.10.2014 14:38

MX musen fra Logitech er regnet for å være en god mus. Selv klarer jeg ikke bruke den da den er meget tung og jeg må knipe med hånden rundt den for å flytte den.. Da får jeg store smerter i armen og må gi meg. Med Magic Mouse fra Apple eller Magic Trackpad så slipper jeg det. Jeg er meget fornøyd bruk av begge sistnevnte og bruker stort sett det selv. Har MX musen også, men den blir ikke brukt. Konen bruker den av og til, men stort sett blir den liggende ubrukt.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav HEFJELLS » tor 16.10.2014 14:51

Har og bruker selv en del Apple Magic Mouse og synes den funker helt ok. Men til dagligbruk foretrekker eg Magic Tracpad.
medlem i 163 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav mactiss » tor 16.10.2014 15:12

Har også tenkt tanken om å kjøpe tracpaden, men trodde kansje det var bedre for armen med en selvstending mus(senebetennelser ol?).
I tillegg får en vel alle de fine funksjoenene med tracpaden som en har med musematten på bærbar?

Vil dere si at tracpaden er like god eller til og med bedre til bruk ved stasjonær pc til feks bilderedigering, skriveprogrammer, surfing etc?
medlem i 128 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav Valotunk » tor 16.10.2014 18:37

Mus vs trackpad er veldig individuelt. Noen foretrekker det ene fremfor det andre.

Derfor er eneste riktige løsning å prøve seg frem og velge det en selv er mest komfortabel med.

Musen jeg f.eks. bruker og skryter av lenger oppe i tråden er som vi ser for andre igjen ikke like komfortabel.

Så her finnes ikke noe facitsvar.
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvilken mus?

Innleggav Sorry » søn 19.10.2014 22:24

Da har jeg koblet opp ny Logitech-mus. Fungerer svært bra og rekkevidden er suveren! Programmerbare hurtigknapper er en fin bonus.Dette fungerer faktisk bedre enn Apples eget utstyr, men det ser jo ikke like pent ut da..
medlem i 170 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]