Finne igjen tapte mailer/hente fra Iphone?

Finne igjen tapte mailer/hente fra Iphone?

Innleggav Marianne Holen » lør 18.10.2014 20:58

Spør her også jeg...

Fikk probl. med utgående mail på mac´en - så jeg slettet e-post adr og la inn på nytt... da forsvant flere tusen gamle mailer... disse har jeg ikke klart å finne igjen...

Er det noen som helst måte jeg kan finne disse igjen på? Gjenopprette maskinen - funker vel ikke når jeg ikke har back up... Har mange mailer i diverse smartpostkasser - men nå ligger de kun der... uansett, mange mail er borte - og jeg er i krise her...

Domeneshop har bekreftet at de ikke har dem - siden jeg benyttet pop og ikke imap.

Jeg har endel av mailene på min Iphone - men hvordan overføre disse enklest til mac? Uten å måtte gå inn på én og én... ?

Supertakknemlig for tilbakemelding - og ja, er nå i gang med å kopiere innhold på maskinen (rutiner), samt benytte imap - istedet for pop - trenger forsåvidt også input på hvordan jeg klarer å legge til en ekstern hard disk i Time Machine, jeg får ikke opp min eksterne disk - får ikke valgt denne, når jeg forsøker å sette igang T.M ... :D
medlem i 206 måneder
 

Re: Finne igjen tapte mailer/hente fra Iphone?

Innleggav Helge Hafstad » lør 18.10.2014 22:54

Har du forsøkt «Importer postkasser» i Arkiv-menyen? Den skal finne det som er av mail på maskinen din ut i fra det du krysser av for i første dialogboks.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Finne igjen tapte mailer/hente fra Iphone?

Innleggav Marianne Holen » søn 19.10.2014 0:40

Joa, har forsøkt - uten hell - men også uten å forstå/finne noe å importere... prøver nå via Entourage...

Fikk lastet inn masse via Entourage - men dette er mail frem til jan 2013... mbox.filer er det heller ikke lett å finne... men er vel bare å lete videre - til jeg må innse at dette er et sviende tap... huff... =-O

Kjenner jeg skjønner lite... ser at den ene e-post adr, her er det mailer fra siste mnd kun - resten er borte. Massevis av mailer er tomme - de har subject, men ikke innhold... mange kom inn dobbelt når jeg syslet med dette forrige uke (les; prøvde å fikse).

Skjønner at jeg forklarer rotete - kanskje burde jeg leie inn en "tekniker" til å se på det... problemet er også at jeg ikke klarer å lage en back up av maskinen gr. trøbbel med Time Machine - her vil ikke programmet la meg velge min eksterne hard disk, kommer kun forslag om Airport...
medlem i 206 måneder
 

Re: Finne igjen tapte mailer/hente fra Iphone?

Innleggav Morse » søn 19.10.2014 1:47

Er den eksterne disken riktig formattert?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Finne igjen tapte mailer/hente fra Iphone?

Innleggav Marianne Holen » søn 19.10.2014 10:14

Eh... nei, den er sikkert ikke det da... Ser at det står Windows nt... Har jo ingen ekstern ekstern hardidsk å flytte det over på - før jeg formaterer eksterne... via disk verktøy, tror jeg skal klare å få til dette.

Men, hvordan kan jeg ta back up av mailer på min Iphone... - eventuelt videresende alle mailer på Iphone til min mac? Er dette mulig...

Så lenge jeg nå bruker IMAP, vil mailer alltid være lagret et sted? (Hos Domeneshop, f.eks)?

Problemet mitt vil vedvare her... det er å finne de gamle mailene - forstå hvorfor mange mailer mangler innhold (har subject, men mailene er tomme...) - finne eventuelle gamle mailer... Jeg startet opp Entourage - og den lastet inn over 5000 mailer, men mangler for siste året... den lastet inn fra 07 til aug 2013...

Rotete innlegg, er klar over det... håper noen klarer å "se" gjennom her... :-!
medlem i 206 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]