Mister nettverk etter dvale med Yosemite

Mister nettverk etter dvale med Yosemite

Innleggav karloj » lør 15.11.2014 11:20

Jeg kommer ikke inn på internett etter at min MacPro mid 2012 har stått i dvale over natten. Er koblet til med ethernet kabel. Alt virket fint før. Når jeg går inn på nettverk på systemet viser alt riktig, koblet til med ethernet og forbindelse OK- Når jeg tar en restart av maskinen virker alt som normalt. Jeg har også observert at på maskindeling endrer navnet på min maskin seg stadig vekk ved at det legges til et nytt tall i enden av maskinnavnet, f.eks. MacPro(1), MacPro(2) osv. Meget frustrerende. Noen som har løsning på disse problemene.
Sist endret av karloj den søn 16.11.2014 10:29, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Mister nettverk etter dvale med Yosemite

Innleggav Morse » lør 15.11.2014 16:47

Du skriver at alt virket "før". Før hva? Hvilket system kjører du?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Mister nettverk etter dvale med Yosemite

Innleggav karloj » lør 15.11.2014 17:38

Problemet startet etter jeg oppgraderte til Yosemite. Alt virket bra før det. Jeg har Mac Pro Mid 2010, 12 GB RAM, OS X versjon 10.10. Jeg har også en Synology NAS som kjører raid 10 på nettverket hvor jeg bl.a. har Time Machine Backup. Det virker hele tiden uten å miste adresse. Jeg kjører også Chronosync backup av noen harddisker mot NAS. De mister adressen hver gang jeg har vært i dvale og/eller restarter og jeg må sette adressen om igjen hver gang jeg skal kjøre backup. Det var heller ikke slik før jeg oppgraderte OS X.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Mister nettverk etter dvale med Yosemite

Innleggav Morse » lør 15.11.2014 18:31

Ugh. Lite koselig!

http://www.macrumors.com/2014/10/30/yos ... on-issues/

Men se litt på denne, kjenner et par stykker som fikk løst sine tilsvarende problemer:

http://osxdaily.com/2014/10/25/fix-wi-f ... -yosemite/

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Mister nettverk etter dvale med Yosemite

Innleggav karloj » søn 16.11.2014 10:03

Tusen takk for hjelp. Problemet er løst. Jeg tok først Time Machine og Super Duper backup. Deretter fant jeg mappen: Library(Preferences/SystemConfiguration. Denne slettet jeg (la den på bordflaten og la til -bak i filnavnet) før jeg fysisk slettet originalen. Tok deretter omstart. Alt fungerte fint og en ny SystemConfiguration mappe var laget. Kunne se at denne hadde endel mindre innhold enn den gamle. Etter å ha vært i dvale i natt fungerte alt som normalt med nettverket. Og ChronoSync fant NAS adressene som før.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron