Streame musikk fra NAS

Streame musikk fra NAS

Innleggav Allsopn » ons 17.12.2014 13:59

Hei folkens.

Har vært en ganske aktiv leser på forumet her i lengre tid, å tenkte det kanskje var på tide å benytte muligheten for litt hjelp fra likesinnede mac'ere.

Har lett gjennom forumet ved hjelp av søkefunksjonen uten å finne noe direkte svar på problemet mitt.

Casen er at jeg har mp3-samlinga mi liggende på en NAS (Netgear ReadyNAS Ultra 4), og ønsker å kunne streame denne musikken til mac'en og 2 iphoner. Vil også streame til apple tv, men dette gjør jeg gjerne via enten iphonen eller macen. Vil også ha musikken tilgjengelig via nettet når jeg ikke er hjemme også. Er heller ingen ulempe om løsningen fungere i windows også, da fruen fortsatt (..lider av dette viruset...?).

NAS'en har innebygd iTunes-server, så har testet dette litt uten å være helt fornøyd med løsningen. Vil heller ikke legge itunes biblioteket fra macen over på NASen.

Noen av dere som har et godt forslag på en løsning her? Såfall hadde det gjort dagen min :-D

Som sagt, er fersk her så usikker på om jeg har lagt tråden riktig...?
medlem i 148 måneder
 

Re: Streame musikk fra NAS

Innleggav T.B.Hansen » ons 17.12.2014 14:22

Den beste løsningen er alltid å bruke en Mac eller iTing til å utføre strømmingen. Programvare på NAS vil alltid (i alle fall så langt i historien) være helt underlegen i forhold til den i Mac OS eller iOS.

Om du kan gjøre innholdet på NASen tilgjengelig via Internett, avhenger av NASen. Det er svært enkelt på noen nyere modeller, men vanskelig/umulig på enkelte eldre.

Husk uansett at Internett-hastighet og stabilitet kan være svært dårlig andre steder enn hjemme. Jeg sitter i øyeblikket på et ganske dyrt hotell i en europeisk storby, og er ikke i nærheten av forhold som kan brukes til streaming. Samme erfaring har jeg fra hoteller i andre byer, i Europa, Amerika og Asia.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]