Time machine

Time machine

Innleggav ramviking » lør 04.04.2015 18:58

Hei,
Etter at maskinen starter etter dvale får jeg feilmelding om at TM ikke har tilgang til ekstern hdd hvor jeg har sikkerhetskopiene. Disken er en ekstern hdd via usb.
Har lastet ned programmet KeepDriveSpinning, men det fikset ikke problemet.
Eneste måte å få TM til å virke, er enten å koble fra og til disken, eller å ta en omstart.
Hvis jeg velger at maskinen ikke skal gå i dvale (via strømsparing) har jeg ikke dette problemet.

(Hdd vises i Finder)

MBPr 2012
medlem i 178 måneder
 

Re: Time machine

Innleggav Rillto » søn 05.04.2015 11:54

Usb bruker mye minne. Hvis pcen tømmer minne før den går i dvale vil usb måtte lastes inn igjen på nytt. Sjekk diskrettigheter på den eksterne disken din
medlem i 133 måneder
 

Re: Time machine

Innleggav ramviking » søn 05.04.2015 12:07

Men, hvorfor har jeg tilgang til den fra Finder? Det virker som det kun er TM som har dette problemet. Har kjørt diskverktøy, finner ingen feil.
medlem i 178 måneder
 

Re: Time machine

Innleggav olavl » søn 05.04.2015 14:02

Ingen konkrete erfaringer her. Kjører sjølv TM via nettverk.

Først, så tenker eg at KeepDriveSpinning vil neppe hjelpe i en situasjon der maskina går i dvale (da slutter også programmer å kjøre ...)

- Så, tanker om feilsøking. Du kan søke gjennom logger etter "Time Machine", "/Volumes/disknavn". Finner du feilmeldinger eller annet som gir indikasjoner på eksakt årsak til at TM meiner disken ikkje er kobla til?

- Når du seier at disken er tilgjengelig fra finder, er det før eller etter at Time Machine har forsøkt backup (og gitt feilmelding). Og, kan kan du da faktisk lese filer du ikkje har lest tidligere, eller kan du skrive (kopiere) filer til disken?

- Fabrikat av disk? Google for problemer med remount etter dvale.

EDIT: Litt googling om problemstillingen. Kanskje du kan få mount til å skje manuelt:
http://apple.stackexchange.com/question ... p-and-wake

Desverre ikkje meir hjelp enn dette per nå.

mvh,
Olav

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron