Trøbbel med Time machine og sikkerhetskopiering

Trøbbel med Time machine og sikkerhetskopiering

Innleggav idunnchph » søn 24.05.2015 16:38

Jeg har sikkerhetskopiert innholdet på maccen min til en ekstern harddisk via Time machine. Men om jeg sletter f.eks et bilde på maccen etterpå, er bildet borte når jeg kobler til den eksterne harddisken igjen. Dette skjer uten at jeg har sikkerhetskopiert på nytt.
-Hvordan kan jeg slette innhold på maccen, men samtidig beholde det på den eksterne harddisken?
medlem i 106 måneder
 

Re: Trøbbel med Time machine og sikkerhetskopiering

Innleggav Rillto » søn 24.05.2015 18:39

Det kan du enkelt og greit ikke. Time maskin er et backup system som holder dataene like de som er på pcen. Sletter du et bilde på pcen vil nyeste backup være uten det bildet.
Hvis du vil ha bildebiblioteket på ekstern disk må du klone bilder folderen direkte til ekstern disk eller bruke bilder og lagre i Icloud.
Det siste er det enkleste, men har du mange bilder må du betale for utvidet lagring i Icloud.
medlem i 133 måneder
 

Re: Trøbbel med Time machine og sikkerhetskopiering

Innleggav BenJ » søn 24.05.2015 18:51

Du kan selvfølgelig gjenopprette slettede filer fra MT backup.

F.eks, du åpner mappen som opprinnelig inneholdt fila, starter Timemachine, "spoler" tilbake i tid, og vinduet vil vise mappe-innholdet slik det var tidligere. Så markerer du fila og velger "Gjenopprett" (eller hva det heter). Avslutt TM, og fila er tilbake.

Finnes helt sikkert youtubevideoer som viser dette greit.
medlem i 172 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]