Cisco router + airport extreme utfordringer

Cisco router + airport extreme utfordringer

Innleggav 1976anders » man 21.09.2015 22:55

Hei dere,

Jeg har et oppsett, tilsvarende skissen.

http://bildr.no/view/ZjMyVTJ0

Nettverket er koblet sammen i et kablet gigabit nettverk. Cisco router leverer DHCP (dynamisk), men har frakoblet trådløs radio. Airport extreme står i bridge mode.

Jeg har et ønske om å utvide det trådløse nettet, og har forsøkt å koble på en airport express, og en Time Capsule. Disse er satt opp som rene tilkoblingspunkter, utvidet fra Airport Extreme, via kabel og switch. Når jeg gjør dette, så kneler det tilgangspunktet jeg aktiverer, og nettet forsvinner.

Kan noen forklare hvorfor dette skjer? Har jeg satt opp dette feil, eller er det mulige svakheter i forholdet Cisco/Apple?
medlem i 160 måneder
 

Re: Cisco router + airport extreme utfordringer

Innleggav pastorn » tir 22.09.2015 10:02

Tror dette har med å gjøre hvordan utvidelse av nett foregår i Apple-universet. Dersom du setter Ciscoen i "Bridge" og setter APExtreme til å være ruter med DHCP, og så kobler alt mot denne så tror jeg du begynner å nærme deg en løsning.
medlem i 226 måneder
 

Re: Cisco router + airport extreme utfordringer

Innleggav 1976anders » fre 25.09.2015 9:30

pastorn skrev:Tror dette har med å gjøre hvordan utvidelse av nett foregår i Apple-universet. Dersom du setter Ciscoen i "Bridge" og setter APExtreme til å være ruter med DHCP, og så kobler alt mot denne så tror jeg du begynner å nærme deg en løsning.
@


Hei! Takk for svar.

Her går det mot å kaste ut Cisco routeren. Jeg har lest litt om relasjonen Apple og Cisco, og den er ikke spesielt god.
medlem i 160 måneder
 

Re: Cisco router + airport extreme utfordringer

Innleggav Morse » lør 26.09.2015 12:08

Sjekk om Cisco´en er oppdatert. En venn av meg sleit fælt med en sånn, lastet ned oppdateringer – som rett og slett bare stoppet opp, uten at noe mer skjedde. Løsningen var å oppdatere den fra Windows (fra Paralllels), siden han ikke hadde noen tilgjengelig PC. Resultat: Lykke.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Cisco router + airport extreme utfordringer

Innleggav quadra800 » lør 26.09.2015 23:17

Hvis du skal utvide et trådløst nettverk, kan du ikke ha kabel koblet til. Det blir i praksis som å høre på to personer snakke samtidig: Håpløst.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Cisco router + airport extreme utfordringer

Innleggav Valotunk » lør 26.09.2015 23:34

quadra800 skrev:Hvis du skal utvide et trådløst nettverk, kan du ikke ha kabel koblet til. Det blir i praksis som å høre på to personer snakke samtidig: Håpløst.


Den skjønte jeg faktisk ikke helt..?
medlem i 199 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere