Engelsk eller norsk melding? (Apple watch)

Engelsk eller norsk melding? (Apple watch)

Innleggav Hall11 » søn 11.10.2015 17:41

Jeg har nettopp kjøpt meg en Apple watch og storkoser meg. Jeg har bl.a. svart på mange SMS-er v.hj.a. klokka ved å lese inn meldingene. Noe rart skjedde imidlertid i dag. Jeg skulle svare på en (norsk) melding, og da så jeg at engelsk svartekst dukket opp ("yes", "no", etc). Da jeg så skulle lese inn mitt svar, forsøkte klokka å tolke min norske tale som engelsk. Hvorfor gjorde den det, mon tro? Og hvordan kan jeg veksle mellom norsk og engelsk siden jeg ofte også mottar meldinger på engelsk i tillegg til norsk?
medlem i 226 måneder
 

Re: Engelsk eller norsk melding? (Apple watch)

Innleggav Gitman » søn 11.10.2015 19:37

Må du ikke skifte språk på Siri alt ettersom hvilke språk du skal bruke? Høres ut som Siri var satt til Engelsk.
medlem i 231 måneder
 

Re: Engelsk eller norsk melding? (Apple watch)

Innleggav teknoguiden » søn 11.10.2015 21:22

Åpne meldinger-appen på mobilen din og finn frem samtalen med personen som klokken din ville svare på engelsk. Hold inne globusen nederst på skjermtastaturet: Jeg mistenker at den står på engelsk språk for den aktuelle samtalen? Skift den til norsk isåfall.
medlem i 143 måneder
 

Re: Engelsk eller norsk melding? (Apple watch)

Innleggav Hall11 » man 12.10.2015 13:09

Takk, teknoguiden, du hadde rett. Jeg gikk på tlf og sjekket SMS-en. Det dukket opp engelsk tastatur da jeg forsøkte å svare på SMS-en. Dersom jeg endret tastaturet til norsk og sjekket klokken, dukket det også opp norsk der og jeg kunne svare på SMS-en ved å prate på norsk til klokka.

Klokka imponerer meg - dette var en flott liten detalj. Ellers har jeg valgt norsk, engelsk og tysk som språk på iPhonen. Er det slik at den forsøker å gjenkjenne hvilket språk en melding er skrevet på og justere tastaturet deretter?
medlem i 226 måneder
 

Re: Engelsk eller norsk melding? (Apple watch)

Innleggav teknoguiden » man 12.10.2015 18:47

Ja, jeg tror det er det som har skjedd. Telefonen mistenkte av en eller annen grunn at mottakeren snakket engelsk. Kanskje en av dere brukte engelske ord tidligere i samtalen? Evt. har du kanskje kommet borti globusen.
medlem i 143 måneder
 

Re: Engelsk eller norsk melding? (Apple watch)

Innleggav Hall11 » man 12.10.2015 19:04

Det var kanskje SMS-en som inneholdt engelske ord. Eller så hadde jeg skrevet en melding på engelsk tidligere og tastaturet var satt til engelsk.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]