Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav mainmike » fre 16.10.2015 12:18

Noen som har erfaring med å bruke en slik? http://bilde.dinside...225&frame=0&ee=

Skal koble den til en dock. Kobler den til, lyser grønt akkurat når jeg plugger den i men så går den over til å lyse orange, finner ett nettverk på iphonen men det er passordbeskyttet. Har lasta ned den appen også, men den står bare å søker og søker ("finner ingen airport basaestasjoner") ...

Noen som kan ha peiling?
medlem i 146 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Valotunk » fre 16.10.2015 13:30

Linken din fungerer ikke og jeg er litt usikker på om jeg forstår problemet.

Du skal koble en Airport Express til en dock? Hva slags dock er det vi snakker om..?
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav mainmike » fre 16.10.2015 14:58

Takk for svar, prøv denne: http://bilde.dinside.no/test+apple+airp ... rame=0&ee=

Jeg skal koble en B&O dock til airporten. Problemet er mellom airport og iphone (så dock urelevant foreløpig).

Her er situasjonen: http://prntscr.com/8rxf3j

Planen er å kunne streame trådløst fra spotify på iphone til B&O docken..
medlem i 146 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Valotunk » fre 16.10.2015 15:20

Hvor gammel er denne Airport Expressen?

Hvis det er en eldre versjon med 802.11b/g produsert frem til mars 2008 så er ikke denne støttet av nyere versjoner av IOS og OS X.

Hvis du har en modell fra mars 2008 eller nyere kan du prøve å resette Airport Expressen:

https://support.apple.com/en-us/HT201945
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav mainmike » tir 20.10.2015 10:56

Vet ikke, kjøpte den brukt, men det står @2008 på den.. før eller etter mars er usikkert (mulig å finne dette ut?)

Den lyser fortsatt orange etter jeg holder inne reset knappen..

Så den er altså helt ubrukelig hvis den er laget før mars-08 , bare å kaste den?
medlem i 146 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav troffen » tir 20.10.2015 12:02

Den er ikke ubrukelig, jeg har en slik og en ny modell, og begge virker fint!

Den er oransje fordi den leter etter nettverket til han du kjøpte den fra. Bare hold inn resetknappen noen sekunder (husker ikke hvor lenge) så vil den blinke gult og du kan sette den opp fra Airport utility
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Valotunk » tir 20.10.2015 13:55

Den er som troffen sier ikke ubrukelig, men den støttes ikke og kan ikke settes opp med Airport Verktøy i nyere versjoner av OS X eller IOS. Den vil aldri dukke opp i Airport Verktøy.

Du må få tak i Airport Verktøy versjon 5.6 for å få satt opp denne.

Det finnes en hel del guider og tips ang. dette på nett.
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Macini » tir 20.10.2015 14:10

Har flere av denne typen og ALLE dukker opp i Airportverktøy. For å nullstille den sett den i kontakten, trykk inn en binders e.l. på resetknappen, ta den ut av kontakten mens du fortsatt holder inne resetknappen, vent 10 sek og sett den inn i kontakten, når lampen blinker fort kan du slippe resetknappen og vente til den dukker opp i Airportverktøy

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Valotunk » tir 20.10.2015 14:54

Det var da rart siden det har vært en kjent sak at støtte for disse gamle Airportene forsvant fra Airport Utility versjonen som kom sammen med Mountain Lion.

Det var jo ramaskrik på Apple Support Communities da dette skjedde.

Denne løsningen dukket derfor raskt opp på den tiden:

http://frank.is/mountain-lion-and-the-o ... t-utility/

Jeg hadde selv flere av disse gamle Aiportene på den tiden og de lot seg ikke konfigurere med nyere versjoner av Aiport Utility.

Jeg satt også opp en slik hos mine foreldre til Airplay bruk i fjor høst og den lot seg heller ikke konfigurere med Airport Verktøy i Yosemite. Måtte også da kjøre Airport Verktøy versjon 5.6.1 for å finne denne.
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav mainmike » tir 20.10.2015 20:05

Macini skrev:Har flere av denne typen og ALLE dukker opp i Airportverktøy. For å nullstille den sett den i kontakten, trykk inn en binders e.l. på resetknappen, ta den ut av kontakten mens du fortsatt holder inne resetknappen, vent 10 sek og sett den inn i kontakten, når lampen blinker fort kan du slippe resetknappen og vente til den dukker opp i Airportverktøy


Gjør som du sier, men står fortsatt bare å søker å søker på iphonen.

Hva er alternativet, koble en nettverkskabel mellom AE og mac, og sette opp manuelt via mac?
medlem i 146 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Macini » tir 20.10.2015 20:07

Vet ikke hvordan det fungerer på iPhone, men på Mac er det bare å slå på Airport og starte Airport verktøy og vente til Airport Express dukker opp med et kryptisk navn, velge den og følge veiledningen til den er ferdig satt opp.
Det skal også nevnes at jeg har Airport Express som støtter 802.11a/b/g/n vet ikke om det kan ha noe å si!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Valotunk » tir 20.10.2015 20:14

Det forklarer jo saken.

Da har du en Airport Express nyere enn mars 2008, modell A1264. Disse er ikke noe problem.

De jeg sikter til er de som er modell A108X produsert frem til mars 2008 og som bare støtter 802.11b/g. Disse kan ikke lenger konfigureres med nyere versjoner av Airport Verktøy.

Hvilken modell trådstarter har er ikke nevnt så det er fremdeles uklart om dette har noen relevans til problemet.

Til trådstarter: Finn først ut hvilken Airport Express modell du har før vi prøver videre. Det står på etiketten på "baksiden" av Airport Expressen.
medlem i 198 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Macini » tir 20.10.2015 20:26

Tenkte ikke på at det er flere modeller som ser like ut, men det stemmer det at det er flere modeller. :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav mainmike » tir 20.10.2015 21:41

Til trådstarter: Finn først ut hvilken Airport Express modell du har før vi prøver videre. Det står på etiketten på "baksiden" av Airport Expressen.[/quote]

Det står Mod. A1264 på baksiden. Har du erfaring med iphone appen, eller er det like greit (enklere) å gjøre det via imac?
medlem i 146 måneder
 

Re: Airport express - Noen som har erfaring med tilkobling?

Innleggav Valotunk » tir 20.10.2015 22:03

Da har du en modell som absolutt skulle fungere fint.

Har aldri prøvd å sette opp Aiport med iPhone Appen, men det skulle vel sikkert også gå helt greit. Selv har jeg alltid brukt Airport Verktøy på Mac.

Rart at du ikke finner den etter en reset. Har du prøvd å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger som beskrevet her?

https://support.apple.com/no-no/HT201945
medlem i 198 måneder
 

Neste

Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]