Ethernet switch

Ethernet switch

Innleggav baiaz » man 26.10.2015 21:54

Jeg trenger flere porter på min Airport Extreme - og må vel kjøpe meg en Ethernet switch for å få det til.

Men hva bør jeg ha. Jeg tror at jeg kanskje bør ha 5 flere porter. Er jo stadig flere ting som skal ha tilgang nå for tiden... til og med min nye badevekt må ha tilgang til en port.. hva blir det nest???? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav Valotunk » man 26.10.2015 22:52

Med mindre du har spesielle behov så finner du helt kurante switcher hos Elkjøp, Lefdal, Clas Ohlson, Teknikmagasinet osv.

5 el. 8 ports switcher koster bare noen få hundrelapper. Jeg har selv benyttet både Jensen, D-Link, Netgear,TP-Link, Linksys etc. og det meste fungerer helt fint.

Hadde kun litt problemer med en D-Link som trengte en omstart i ny og ne. Nå benytter jeg en Zyxel hjemme som også har fungert prikkfritt i snart et par år.

Bare husk å kjøpe Gigabit(1000Mbit/s) switch, og velg minst 8 porter når du først er i gang. Du må jo ha til kjøleskapet og tannbørsten også :-D
medlem i 198 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav Morse » man 26.10.2015 23:32

Valotunk, da! Den siste setningen du skrev synes meg å være på grensen til humor! Hva går det av deg? Humor skal varsles i dette forumet, vet du! :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav baiaz » man 26.10.2015 23:44

Takk.---- bestilt!

Morse... skal det? hmmm :-)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav Valotunk » man 26.10.2015 23:55

Sorry, Morse! Har følt meg litt fnisete i dag og klarte ikke å holde igjen. Det var absolutt ikke meningen, og går vel under det som kalles å være ufrivillig morsom ;) :-)

Og så ble jeg litt "inspirert" og påvirket av baiaz sin siste setning :-)

Godt det hele ser ut til å ha løst seg og at switch er på vei!
medlem i 198 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav Morse » tir 27.10.2015 2:54

Valotunk, du er tilgitt! Husker et gammelt NRK-opptak fra sort/hvitt-fjernsynets tid. Haagen Ringnes var programleder, og aftenenes debatttema var "Humor"!

Det blev uttalt mange vektige meninger om dette blant de tildels piperøkende debattanter (kun menn, selvsagt), men best av alt husker jeg da det uhyre TV-kamera dreide mot daværende domprost Per Lønning, som benyttet anledningen til å komme med følgende gravalvorlige uttalelse:

"Ja, man kan jo aldri vite når man kan få bruk for å le!"

Har tatt med meg dette råd i all eftertid! :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav baiaz » tir 27.10.2015 8:47

Hihih takk - Det var til god hjelp i alle fall... Nå er tannbørste og kjøleskap som krever internett tilkobling bestilt også.. og støvsuger... så nå kan min mor logge seg inn fra bergen snart og se at jeg er flittig til å pusse tenner og støvsuge... fine kurver følger også med på om jeg bare støvsuger gulvet eller om jeg også får med meg sofa og andre høyereliggende objekter.

Ja - alt blir visst også automatisk lagt ut på facebook også... Her skal ingenting være hemmelig.... :-) Share ALT!

Tror for øvrig at munnstykket på støvsugeren har et gopro kamera - så man kan virkelig se støvet suges inn... :-)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav Nikolay » tir 27.10.2015 10:59

Kjell & Co fikser biffen. kjell.com

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav krovoll » tir 27.10.2015 15:56

Kjøpt meg en Dlink 24 ports web managed switch fra Dustin. En tusenlapp

Ser ut som alle mine problem på svitsj siden er løst for flere år fremover, alle min 12
Dingser på den går vesentlig friskere og raskere enn de gjorde på de to 5 ports Zyxel plastikk svitsjene jeg hadde før.
medlem i 232 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav Morse » tir 27.10.2015 16:04

Her er et lite knippe av det beste der ute (uten humor): http://bestwirelessrouters2015.com/top- ... ches-2015/

krovoll: Nå skulle du ha plass til både elsykkel og gressklipper og ultralyd-tannbørste?

Gleder meg til å få min nye droneopererte takrennerenser i hus. Mon den er kompatibel, eller må kjøres over en Linux-node?

Sorry about that one, folks! Glemte at humor skal varsles!

Don´t know what came over me...

https://www.youtube.com/watch?v=T70-HTlKRXo

:-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav ggt667 » ons 28.10.2015 9:21

Du har vel allerede varslet humoren i morse?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Ethernet switch

Innleggav Morse » ons 28.10.2015 23:19

DÆNG! Sorry, everyone! :-(

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere