Time Capsule - mistet passord

Time Capsule - mistet passord

Innleggav Isa » lør 09.01.2016 17:01

Har en Apple Time Capsule (trådløs ekstern harddisk) som krever passord for å logge på, og dette passordet har blitt borte. Noen andre måter å komme inn på harddisken på?
medlem i 204 måneder
 

Re: Time Capsule - mistet passord

Innleggav Grubasek » lør 09.01.2016 17:19

Les her:

https://discussions.apple.com/thread/4036124?tstart=0

Det tok meg 10 sekunder å finne dette. Hvorfor gadd ikke du å gjøre det?

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Time Capsule - mistet passord

Innleggav Isa » lør 09.01.2016 17:29

Fordi jeg fikk panikk og ikke tenkte på å google!

Fant passordet på nøkkelringen (tror jeg), men får bare opp denne feilmeldingen "det oppsto et problem med å koble til tjeneren Time Capsule. Kontakt systemadministrator for mer informasjon. "

Denne feilmeldingen kommer opp uansett hvilket passord jeg prøver, så derfor litt vanskelig å vite om det "bare" er feil passord (men da ville den vel sagt noe annet?) eller om det er noe annet galt..

Prøvde også å gi den en soft restart (mulig det var først etter det at den feilmeldingen kom), men fant aldri ut hvor jeg skulle bytte passordet (var inne på AirPort-verktøy, men kom ikke opp noe passord-bytte-mulighet der.)


Vet ikke om det har noe å si for saken, men har akkurat slettet absolutt alt på dataen og oppdatert til El Capitan.
medlem i 204 måneder
 

Re: Time Capsule - mistet passord

Innleggav normick » lør 09.01.2016 18:26

Var det ikke sånn at en penne-spiss bak på time capsule, så nullstiller du og setter nye passord BÅDE på enhet, wifi og evt disk.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Time Capsule - mistet passord

Innleggav Isa » lør 09.01.2016 19:02

Jeg prøvde det, men jeg finner ikke ut hvor jeg lager de nye passordene.
medlem i 204 måneder
 

Re: Time Capsule - mistet passord

Innleggav normick » søn 10.01.2016 1:36

du må jo ha en airport app lastet ned og åpne den på samme nettverk....

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Time Capsule - mistet passord

Innleggav Isa » søn 10.01.2016 10:22

Airport app?
Jeg er ganske grønn på dette her, så jeg blir veldig glad for en mer detaljert forklaring!
Jeg har den nyeste versjonen av AirPort-verktøy-appen, om det var den du mente? Eller er det en annen app?

I nøkkelringen så finner jeg AirPort-nettverspassord. Det er passordet til nettet og ikke til selve harddisken?

Det er forresten godt mulig at det var en mulighet for å skifte passord i Airport appen jeg har, men at jeg bare ikke fant det..

----

Har gjort et nytt forsøk på å resette Time Capsule, og jeg ser at problemet er at Time Capsule forsvinner i AirPort-verktøy når jeg resetter den.
medlem i 204 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron