Finner ikke ny SSD i MBP

Finner ikke ny SSD i MBP

Innleggav rolldan » ons 13.01.2016 20:15

Jeg har kjøpt en SSD disk fra Intel (535 serien). Når jeg har montert den og skal kjøre en oppstart der jeg installerer OS fra nettet så finner den ikke disken.
Den er formatert i MAC Journal (det jeg noterte er at det står "kan startes - nei" på den og alle andre disker som jeg prøver å montere. Det er bare et par gamle (snurr)disker som er mulige å installere OS på.
Er det noe mer jeg kan gjøre med denne SSD disken for at den skal være søkbar på MB'en.
Leter med lys og lykte i ulike forum men finner ikke noe godt svar. Kanskje noen her kan hjelpe meg.
Takknemlig for svar.
MVH Magnus
medlem i 178 måneder
 

Re: Finner ikke ny SSD i MBP

Innleggav bekiil » tor 14.01.2016 3:30

Hvilke resultater får du om du søker på google av modellen av maskinen og disken?

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Finner ikke ny SSD i MBP

Innleggav Grubasek » tor 14.01.2016 13:01

Hvis du starter med Alt-tasten nede, vises SSD'en da? Hvis den ikke gjør det er det jo en mulighet for at diskkabelen ikke er OK.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Finner ikke ny SSD i MBP

Innleggav rolldan » tor 14.01.2016 18:37

medlem i 178 måneder
 

Re: Finner ikke ny SSD i MBP

Innleggav Valotunk » tor 14.01.2016 20:58

Jeg ville prøvd å fått byttet SSD'en i en annen. Har du kjøpt den på nett har du angrefrist, og har du kjøpt den i butikk er det jo mulig butikken viser litt goodwill.

Prøv å få byttet i en Samsung EVO 850 eller en Crucial BX eller MX.
medlem i 198 måneder
 

Re: Finner ikke ny SSD i MBP

Innleggav Norgesannonser » tor 14.01.2016 23:42

Årsmodell er din MBP?

Apple brukte en SATA-kontroller fra 2009 - 2011 som ikke takler visse SSDer. Jeg kjøpte inn 3 stk Toshiba-SSDer nå i januar, og etter å ha brukt 3 dager på å prøve installasjoner etc (fant disken dog), så fant jeg ut at SATA-kontrolleren ikke taklet diskene.

I min MBP mid 2010 (som jeg bruker nå) har jeg en EVO 850, og det fungerte glimrende.

Løsningen på Toshiba SSDene var å mounte dem i et eksternt kabinett (USB til SATA), og da fungerer Mac Minien greit.

Se post her for god informasjon om hvilke modeller dette gjelder.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]