Backup

Backup

Innleggav rolf_odd » tir 26.07.2016 16:32

Lurer på om jeg ved hjelp av Time Machine kan bruke en iMac OS X 10.4.11 (med HD på 56 GB?, til delvis backup av system og dokumenter på en MacBook (OS X 10.9.5)?

Håper på svar.

Hilsen Rolf
medlem i 146 måneder
 

Re: Backup

Innleggav Grubasek » tir 26.07.2016 16:51

Umiddelbart høres det ikke ut som en god ide. Jeg ville heller ha skaffet meg en ekstern disk (som er minst like stor som disken i Mac Book'en) og brukt denne som backup-disk. ;)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Backup

Innleggav rolf_odd » tir 26.07.2016 23:04

Men, jeg lurer på om det teknisk er mulig med Time Machine, siden jeg ikke har behov for å ta backup av hele harddisken?
medlem i 146 måneder
 

Re: Backup

Innleggav Grubasek » ons 27.07.2016 12:01

Du kan jo i TimeMachine-programmet bestemme hva som IKKE skal sikkerhetskopieres, så da er det vel mulig; forutsatt at du har nok diskplass.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Backup

Innleggav rolf_odd » ons 27.07.2016 13:55

iMac-en har Firewire og USB, mens PowerBook-en har Thunderbolt og USB. Kan noen si hvilken kombinasjon som vil fungere best?

Håper på et sikkert svar.

Mvh. Rolf
medlem i 146 måneder
 

Re: Backup

Innleggav Morse » ons 27.07.2016 15:19

Du nevner både MacBook og Powerbook. Og altså iMac. Er maskinene på nett, kablet eller trådløst? Hadde vært greit å få vite nærmere hvilke modeller det dreier seg om. Siden laptop´en har Thunderbolt, må det jo være en MacBook Pro?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Backup

Innleggav rolf_odd » tor 28.07.2016 10:13

Ja, jeg beklager – maskinene er:

MacBook Pro fra 2012 med 2 GHz, Thunderbolt og USB
iMac Power Mac 4,2 fra 2003 med 800 MHz, Firewire og USB

iMac-en er ikke på nett, men jeg hadde tenkt hvis det går å kjøpe en kabel.
medlem i 146 måneder
 

Re: Backup

Innleggav Morse » søn 31.07.2016 3:02

Ikke sikkert du trenger kabel engang, hvis maskinene kan se hverandre trådløst. Se denne artikkelen: http://osxdaily.com/2012/09/09/share-fi ... easy-ways/

Men ærlig talt, siden iMac´en har en harddisk på 56 Gb, er du vel i grunnen bedre tjent med et par litt voksne USB-pinner? Og hvis denne ca. 13 år gamle iMac´en har vært i jevnlig, normal bruk, er jo den originale harddisken hinsides pensjonsalderen og like pålitelig som en amerikansk presidentkandidat. Grubaseks råd om en ekstra harddisk er selvsagt det mest fornuftige, men hvis du ikke har interesse av en skikkelig backup av harddisken din, i tilfelle denne ryker, så – . I rest my case.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron