Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav RolfA » fre 04.11.2016 17:43

Prøver meg her siden dette er det mest aktive norske macforumet og jeg regner med at det kanskje er noen iPhone brukere også :-)

Jeg har kjøpt iPhone 7 Plus og har opplevd store problemer med at jeg mister all dekning. Telefonen må restartes for å få dekning (jeg befinner meg midt i en by og har god 4G dekning på min gamle iPhone 6). Jeg har oppgradert, først til iOS 10.0.3 og deretter til beta 10.1.1 uten at det har hjulpet. Jeg har vært innom Eplehuset og tatt en hardwaretest uten at det ble funnet noe galt. Jeg har også byttet simkort i telefonen, men problemet vedvarer.

Jeg har selvfølgelig googlet på engelsk og ser at det ser at andre ser ut til å også har problemer iPhone 7 Plus, men at det ser ut til å være knyttet til modemet i telefonen og at det finnes to ulike versjoner av modemet Intel og Qualicomm. Min telefon har et Intel modem. Jeg er TeliaSonaria kunde.

Er det andre som har gjort samme erfaringer med iPhone 7 Plus?
medlem i 225 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav arntss » fre 04.11.2016 18:16

Det første jeg ville gjort er å ta en backup, deretter resette telefonen uten å legge inn igjen backupen sånn at du har en helt ren telefon.
Om det fungerer da, så er det stor sjans for at det er noe bug i systemet du har på telefonen pr nå.
Om det fortsatt ikke fungerer, så tilsier det at det er noe galt med selve telefonen.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav Valotunk » fre 04.11.2016 18:22

Alle iPhone 7 solgt i Norge har Intel modem.

Modeller med Qualcomm modem er kun solgt i USA, Japan og Kina.

Hva som er problemet med din telefon derimot er vanskelig å si. Har du prøvd å gjøre en full tilbakestilling av telefonen?

Har du mulighet til å prøve med SIM-kort fra en annen teleleverandør? Kanskje du kjenner noen eller har noen i familien med annet SIM-kort du kan få teste med?

Skjer dette overalt?

Skjer det uavhengig av tidspunk?
medlem i 197 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav RolfA » fre 04.11.2016 19:18

@Valotunk, jeg har foreløpig ikke forsøkt enn full reset. Jeg har installert relativt lite på telefonen. Det virket som det er en del amerikanske brukere som har problemer med dekningen. Versjon 10.0.3 skulle rette dette opp, men jeg fant en artikkel hvor hos forbes hvor det fremkommer at problemet fortsetter til 10.10 for mobiler med intel modem: http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2016/10/18/apple-ios-10-0-3-has-a-nasty-surprise/#d84e69c79c27

Tror jeg venter litt til før jeg gjør en full reset, fordi jeg tror det er en viss mulighet for at Apple faktisk har et problem med iPhone 7 Plus.
medlem i 225 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav Jon Blund » fre 04.11.2016 20:05

Jeg hadde et tilsvarende problem på iPhone 6 i fjor. Den "mistet" mobilnettet, og jeg var nødt til å slå telefonen helt av, og på igjen, for å få tilbake nettet. Alt, absolutt alt ble prøvd, men det gjentok seg kontinuerlig. Fryktelig irriterende.

Det endte med retur av telefonen til Apple Store, og en ny telefon til meg. Denne har fungert greit.

At noen iPhone'r har tekniske feil, har (dessverre) vært tilfelle opp gjennom historien.
medlem i 138 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav RolfA » fre 04.11.2016 20:41

Ja, Apple har nok også en del feilproduksjon. iPhone 7 Plusen jeg har er versjonen med størst minne, 256 gb, tro om det er større sannsynlighet for feil på disse?
medlem i 225 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav Valotunk » fre 04.11.2016 21:52

RolfA skrev:@Valotunk, jeg har foreløpig ikke forsøkt enn full reset. Jeg har installert relativt lite på telefonen. Det virket som det er en del amerikanske brukere som har problemer med dekningen. Versjon 10.0.3 skulle rette dette opp, men jeg fant en artikkel hvor hos forbes hvor det fremkommer at problemet fortsetter til 10.10 for mobiler med intel modem: http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2016/10/18/apple-ios-10-0-3-has-a-nasty-surprise/#d84e69c79c27

Tror jeg venter litt til før jeg gjør en full reset, fordi jeg tror det er en viss mulighet for at Apple faktisk har et problem med iPhone 7 Plus.


Jeg har en iPhone 7. Ikke Plus modellen men også med samme Intel modem. Har ikke hatt antydning til noen problemer slik du skisserer.

Det blir litt vrient å sammenligne med USA hvor de benytter andre frekvenser.

Det første jeg ville gjort er å følge tipset til arntss over her å ta en backup for så å teste med en "ren" telefon.

Og eventuelt prøve med annet SIM-kort som nevnt tidligere.

Men selvfølgelig, det er jo mulig at du har en telefon med feil på.
medlem i 197 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav RolfA » lør 05.11.2016 22:12

Takk for tilbakemeldinger. Da har jeg gjenopprettet fabrikkinnstillinger og iOS versjon 10.1.1. Jeg gikk jammen rett på "Ingen tjeneste" feilen. Jeg tror det er på tide å reklamere på iPhonen.
medlem i 225 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav Valotunk » lør 05.11.2016 22:30

Da høres det rett og slett ut som du har vært uheldig og fått en telefon med feil på ja :(

Så da er det på sin plass med en reklamasjon. Regner med du får en ny telefon.
medlem i 197 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav RolfA » fre 20.01.2017 23:11

Da har jeg endelig sendt inn telefonen (etter litt fram og tilbake med nettoperatøren som ikke klarte å sende retursedler) og fått den tilbake.

Mobylife brukte 1 dag på å finne ut at det som skulle til var å resete operativsystemet, samt at de ba meg vente litt med gjenoppretting fra back-up. Jeg hadde gitt skriftlig beskjed om at jeg hadde resat telefon 4 ganger og aldri gjenopprettet fra back-up. Mobylife sendte likevel telefonen tilbake uten å gi annen oppdatering enn at det var pakke på vei til meg. Langt, langt unna servicen jeg tidligere har opplevd fra Eplehuset ved feil på Mac.

Når jeg slo på telefonen gikk det fire - 4 minutter(!) før mobildekningen falt helt ut, og skjermen ble splittet og lilla. Det tyder vel på en hardwarefeil? Jeg filmet seansen med saktefilm(hadde forventet at det tok lengre tid enn fire minutt) og har sendt link til telefonoperatøren.

Neste telefon kommer ikke til å bli kjøpt hos telefonoperatør og etter å sittet 45 minutt i telefonkø med Apple Support før jul, med verdens mest irriterende bakgrunnsmusikk og ingen call-back tjeneste tviler jeg faktisk litt på at neste telefon blir fra Apple.
medlem i 225 måneder
 

Re: Manglende dekning på iPhone 7 Plus

Innleggav Morse » lør 21.01.2017 19:58

Fikk bare en brå lyst til å banne litt i kjerka: Det ER ikke alle som har ALT for mange tusenlapper å bruke på en telefon. Har et par venner som har skaffet seg denne: http://www.tek.no/artikler/test-huawei-p9-lite/347639

Og merkelig nok, de har fått den til å spille på lag med sine Mac´er! Ikke har de mistet håret eller fått noen kroniske sykdommer, ei heller fått merkbart dårligere ånde! Og de sover godt om natten også, tro det eller ei!

Og husk at en ser like idiotisk ut om man svimer gatelangs med trynet i skjermen og går/står i veien for andre med en iPhone som med en android...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron