2 x Time capsule + 1 x Airport extreme og utvidet nettverk

2 x Time capsule + 1 x Airport extreme og utvidet nettverk

Innleggav HeggMac » ons 30.11.2016 11:28

Hei,

Jeg vil gjerne ha større rekkevide på det trådløse nettet mitt, bruker i dag en timecapsule koblet direkte til bredbåndsmodemet. Har trådløst nett ut i fra TC, prøver å utvide rekkevidden på nettet ved å koble til en TC nr 2 til med kabel, men da blokkerer den, slik at trafikken går tregere, har og en airport extreme koblet til trådløst, det går fint, den blokkerer ikke trafikken. Med blokkere mener jeg reduserer farten i nettet. Har den ekstra TC-2 i av(bromodus) det samme har jeg med AE.

Hva gjør jeg feil her siden jeg får redusert hastighet når TC-2 er koblet til med kabel, har ikke prøvd å ha den trådløs.

På forhånd takk.
medlem i 112 måneder
 

Re: 2 x Time capsule + 1 x Airport extreme og utvidet nettve

Innleggav Valotunk » ons 30.11.2016 22:19

Les her:

https://support.apple.com/en-us/HT202056

og legg spesielt merke til:

"In the case of a wirelessly extended network, throughput may be reduced to less than 60 percent of that of a single device."
medlem i 198 måneder
 

Re: 2 x Time capsule + 1 x Airport extreme og utvidet nettve

Innleggav HeggMac » lør 10.12.2016 20:58

Hei, ja det er mulig med redusert kapasitet, men det er en måte å koble det på uten å miste effekt i wifi'en, Kan kable mellom TC'ene, men AE må være trådløs.
medlem i 112 måneder
 

Re: 2 x Time capsule + 1 x Airport extreme og utvidet nettve

Innleggav HeggMac » tor 15.12.2016 15:09

Har nå prøvd å koble opp TC-2 direkte til TC-1, da ser det ut som det blir en blokade i nettet mitt, går utrolig sent, har 50mps bredbåndslinje inn/ut så hastighet skulle det være nok av. Har prøvd å koble TC-2 med WAN port og vanlig LAN port, ingen forskjell.
Noen som har en ide om hva som er feil?
Har stilt inn TC-2 på utvidet nett.
medlem i 112 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron