Tilkoblede enheter Airport Extreme

Tilkoblede enheter Airport Extreme

Innleggav Sorry » tor 29.12.2016 19:43

Jeg forsøker å få en oversikt over hvilke enheter som er tilkoblet min Extreme. Jeg finner imidlertid ingen mulighet for å sjekke dette via Airport Verktøy. Er det faktisk ikke mulig eller er det jeg som er helt blind...?
medlem i 170 måneder
 

Re: Tilkoblede enheter Airport Extreme

Innleggav Valotunk » tor 29.12.2016 20:21

Åpne Airport Verktøy og klikk på Airport Extreme. Da får du opp ei liste over alle enheter som er tilkoblet.

Og når du fører pekeren over hver enkelt enhet som er tilkoblet vil du få opp informasjon om IP-adresse, MAC-adresse, signalstyrke etc.

Du kan også holde nede option tasten og dobbeltklikke på Airport Extreme. Da får du også en oppsummering over tilkoblede enheter.
medlem i 197 måneder
 

Re: Tilkoblede enheter Airport Extreme

Innleggav Sorry » tor 29.12.2016 23:56

Jeg får ikke opp noen slik liste. Når jeg klikker på enheten får jeg opp: Nettverksnavn, IP adresse, LAN IP adresse, serienummer og versjonsnummer.
medlem i 170 måneder
 

Re: Tilkoblede enheter Airport Extreme

Innleggav Valotunk » fre 30.12.2016 0:49

Det var da rart. Hvilken versjon av Airport Verktøy har du?

Slik skal det se ut:

Bilde

Du prøvde også option+dobbeltklikk på Airport Expressen?
medlem i 197 måneder
 

Re: Tilkoblede enheter Airport Extreme

Innleggav Sorry » fre 30.12.2016 23:05

Slik ser det ut hos meg:
Bilde

Jeg bruker denne kun som kablet aksesspunkt. En enhet (Sonos) er koblet med kabel. I oversikten i min hovedruter (Asus) står det at det er koblet 3 enheter på denne Extremen og jeg skulle gjerne likt å se hvilke enheter det er (det kan jeg ikke se fra Asusen). All Firmvare og Software er oppdatert.
medlem i 170 måneder
 

Re: Tilkoblede enheter Airport Extreme

Innleggav Valotunk » lør 31.12.2016 0:54

Okei, det forklarer saken.

Airport Verktøy forteller kun hvilke enheter som er tilkoblet trådløst.

For å se kablede enheter må du til routeren som står for IP utdelingen siden Airport Extreme i dette tilfellet bare eksisterer som en "dum" ethernet switch.

Routeren forteller deg vel IP-adressene og MAC-adressene til de tilkoblede enhetene slik at du kan få identifisert de på et vis.

Ellers er dette lille programmet fint til å scanne nettverket for tilkoblede enheter.

https://itunes.apple.com/us/app/ip-scan ... 3948?mt=12

Det finnes både til MacOS og IOS og gir deg en hel del informasjon om alle enhetene det finner på nettverket.
medlem i 197 måneder
 

Re: Tilkoblede enheter Airport Extreme

Innleggav Sorry » lør 31.12.2016 17:11

Vel. Dersom det stemmer at det er 3 enheter tilkoblet (som det står i Asus settings), betyr det at det må være 2 enheter tilkoblet trådløst. Jeg skulle gjerne likt å visst hvilke enheter dette er da det kan si meg noe om signalstyrken i huset.

Bilde
medlem i 170 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]