Valg av 27" skjerm?

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav DADDY » tir 11.07.2017 14:14

Takk, det stemmer at mini har 2 thunderbolt-porter, den har også 4 usb 3-porter som vel også kan brukes?

Hva er egentlig forskjell på kvalitet, oppløsning, hastighet osv. - er det såpass bra at mine trette øynene ikke får med seg forskjellen?

Buet skjerm, hvordan fungerer det til "pc-jobbing" på pulten? Hva med 2 buede skjermer ved siden av hverandre? Tenkte det ble unaturlig.

Dårlig sommervær har forsinket handlingen min...

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav Nikolay » tir 11.07.2017 15:53

med to skjermer forsvinner hele poenget med buede skjermer.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav Ovit82 » tir 11.07.2017 16:11

Faktisk litt usikker på hvordan det vil funke med to curved ved siden av hverandre, godt mulig "poenget" forsvinner litt men tror det vil se bra ut og funke greit Kanskje du kan teste i en butikk?

Oppløsning går jo bare på hvor mange pixler det er, i mitt tilfelle synes jeg den jeg har er mer enn nok. Hastighet og farger og slikt har vel mest å si om du skal spille på skjermen, noe jeg ikke gjør. Jeg bruker skjermen til mail, excel og internett, jobbing med andre ord så da er det pixler og skarphet som er viktig for meg. På dette er jeg superfornøyd.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav DADDY » tir 11.07.2017 18:47

Nikolay skrev:med to skjermer forsvinner hele poenget med buede skjermer.


Godt, det var det jeg også tenkte på.

Ang. hastighet, jeg er også en kjedelig bruker.

Henger ikke helt med på utviklingen. Hdmi er det eneste på pc men med tunderbolt på maccen går det bra.

Hvis det kommer flere innspill nå går det utover bytteretten hos Elkjøp.

Takk alle.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav torsteng » ons 12.07.2017 15:01

Dustin selger AOC Q2775PQU nå for 2790kr , med 2560*1440 og pc för alla kåret den i mars til best i test for 27" skjermer under 4000kr

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.677645 ... qu-betyg-9

Synes det er litt kjekt med støtte for "gamle" dvi og vga i tillegg til displayport og hdmi.

Forresten - hvis man ønsker å koble på både Mac og Windows-PC (eller andre kombinasjoner) så bør man kanskje tenke på hvor lett det er å skifte mellom innganger. På min Dell U2711 irriterer jeg må over å måtte gå inn på skjermmeny og bla meg opp og ned for å bytte mellom inngangene. Min gamle skjerm har en knapp per inngang i front, slik at man skfiter på et blunk. Uten dette blir det gjerne for tungvindt å bytte mellom forskjellige inputs.

-Torsteng
medlem i 165 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav DADDY » tor 13.07.2017 18:45

Takk for tipset.

Godt poeng med å velge hvilken input.

Kona er nærsynt og har noen ganger problemer med å lese liten tekst på nettsider, vi høyere oppløsning hjelpe henne? Eller er det kun størrelsen som betyr noe?

Ble tipset om 32" av en kompis, men da begynner det å bli dominerende.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav Ovit82 » tor 13.07.2017 19:15

Høyere oppløsning hjelper fordi teksten blir skarpere men det betyr også at skriften kan være "mindre".

Så det å ha en fysisk større skjerm kommer til å være den beste hjelpen så bare setter du litt zoom på når kona skal bruke macen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav DADDY » lør 15.07.2017 10:45

Edit: Topic skulle vært 32" skjerm

Noen tips der?

Har lært litt av denne tråden, 4K er vel det jeg trenger. Synes 10-tusen for 1 gaming skjerm blir vel mye.

Takk.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav lazyjacket » søn 16.07.2017 21:24

Tja, ellers er jo også 32" med 1440p oppløsning et alternativ. Det er en oppløsning som skalerer godt i windows og mac verden.

https://www.komplett.no/product/888993/ ... d-s32d850t


Ellers er det jo tilbud på denne (ganske ok pris :-) )

https://www.dustinhome.no/product/50109 ... 5637146248
medlem i 132 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav DADDY » søn 16.07.2017 23:52

lazyjacket skrev:Ellers er det jo tilbud på denne (ganske ok pris :-) )

https://www.dustinhome.no/product/50109 ... 5637146248


Takker, men det merket er helt ukjent for meg.

Stikker innom Elkjøp til uka og ser litt forskjeller.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav arntss » man 17.07.2017 0:27

Husk også at du har zoom i MacOS ved å holde inne ctrl og scrolle med musa eller på styreflaten med to fingre. Den har jeg brukt i noen år når jeg har hatt Mac mini på TV... Det hjelper godt på om noe er smått og vanskelig å lese. Dessuten er det såpass enkelt å utføre at det er fort gjort å legge det inn i fingrene som en vane. Bruker det også mye når jeg kjører AirPlay til Apple TV fra en eller annen Mac...

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav DADDY » ons 19.07.2017 18:55

Kjøpt. 2 slike rakkere er på vei.

https://www.komplett.no/product/924993/ ... d-u32h850u

Takk for alle som har bidratt.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav Morse » ons 19.07.2017 20:09

Mht. konas nærsynthet, så minner jeg om at der er mange innstillinger du kan gjøre i nettleserne ang. hvordan sidene vises på skjermen størrelsen på visningsskriften, f.eks. Også i Systemvalg > Tilgjengelighet er det mange hjelpemidler – Apple har tatt høyde for at ikke alle nødvendigvis har alle sanser 100 % på topp! Du kjenner kanskje til alt dette fra før, men jeg nevner det, da jeg har opplevd at mange blir svært overrasket når jeg opplyser om dette. :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav DADDY » tor 20.07.2017 19:31

Morse, takk for den infoen.

Men kona fikk disse dekket fra jobben.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Valg av 27" skjerm?

Innleggav Morse » fre 21.07.2017 20:13

Oh, and one more thing: Ta en titt på denne: http://www.zoomitapp.com/ :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Forrige

Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]