Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav j0ker22 » søn 12.11.2017 3:26

Hei folkens, jeg tok visst feil den dagen jeg tenkte jeg ikke ville trenge mer enn 128 GB harddisk på min MBP Retina. Sliter litt nå og har googlet litt og havnet på Tardisk, er tilsvarende en SD kort som ser ganske fin grei ut. Det er ikke aktuelt å bytte ut selve harddisken for flere tusen kr her da det blir for dyrt.

Den ser ganske grei og praktisk ut, men lurer på om det er noen her som har vært bort i det og kan gi noe anbefalinger?
medlem i 163 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav Morse » søn 12.11.2017 6:24

Den er dyr, men meget effektiv, og et godt alternativ til å skifte hoveddisken.

https://thenextweb.com/reviews/2015/11/ ... ooks-back/

https://9to5mac.com/2015/12/10/tardisk-pear-review/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav j0ker22 » søn 12.11.2017 13:08

Takk for svar. Ja den er litt dyr, men igjen så sparer jeg flere tusen på Tardisk enn hvis jeg måtte bytte ut hoveddisken. Finnes det noe ulempe med den, utenom at jeg ikke får brukt SD-card uten en sd-kortleser via usb?
Vet du om det er andre steder å kjøpe det ifra ( Norge?) enn deres egen hjemmeside?
medlem i 163 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav Morse » søn 12.11.2017 14:53

Ang. ulemper, henviser til de to linkene jeg opgav. Se også denne her:

https://www.tek.no/artikler/test-tardis ... -gb/346282

Kjøpte selv en 256 Gb fra Amazon, ingen problemer så langt.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav j0ker22 » søn 12.11.2017 23:12

Da fikk jeg bestilt 128 fra deres nettside. 256 var litt for dyr igjen. Fikk 10% avslag og han var behjelpelig med å sifra til salgsavdelingen om å sette ned prisen på den slik at jeg kunne betale mindre moms.
Gleder meg, får se hvordan det blir. Takk for hjelpen :)
medlem i 163 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav SimonChen » man 13.11.2017 12:44

Har vurdert denne selv, men etter utallige reviews og YouTube-videoer så ombestemte jeg meg. Fikk inntrykk av at når SSD'en er full og maskina begynner å lagre ting på Tardisken, synker hastigheten betraktelig. Ikke at jeg vet dette for sikkert.

Setter pris på om du skriver en liten review etter du har fått brukt den litt. Kanskje jeg skal revurdere :-D

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav Morse » man 13.11.2017 13:26

Husk uansett dette med minimum 20 % ledig plass, ellers går alt tregt...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav j0ker22 » man 13.11.2017 18:53

Morse skrev:Husk uansett dette med minimum 20 % ledig plass, ellers går alt tregt...


Tenker du på at jeg til en hver tid har 20% ledig plass etter installeringen eller at jeg har minimum 20% ved installeringen?
medlem i 163 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav Morse » tir 14.11.2017 4:21

Begge deler.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav j0ker22 » tir 21.11.2017 21:25

SimonChen skrev:Har vurdert denne selv, men etter utallige reviews og YouTube-videoer så ombestemte jeg meg. Fikk inntrykk av at når SSD'en er full og maskina begynner å lagre ting på Tardisken, synker hastigheten betraktelig. Ikke at jeg vet dette for sikkert.

Setter pris på om du skriver en liten review etter du har fått brukt den litt. Kanskje jeg skal revurdere :-D



Fikk den i Posten igår, ferdig installert idag. Så langt så er jeg veldig fornøyd. Fått mer plass under lagring på MBP´n. Må innrømme at det ikke bare plug & play liksom. Hadde noe problemer med siste steget på installeringen, tok kontakt med Tardisk, der var de lynraske med å hjelpe og fulgte opp til siste lite. Er veldig fornøyd. Det er absolutt å anbefale. 8-)
medlem i 163 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav Morse » tir 21.11.2017 21:49

Du har rett, det er ikke bare plug and play, softwaren må installeres riktig, men som du skriver, Tardisk-stammen er lynraskt på banen om du trenger hjelp. Og løsningen er ikke helt billig, men meget elegant og pålitelig. Problemet med at du mister porten er ikke verre enn at en kan bruke en vanlig USB-kortadapter hvis en har behov for det.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Øke harddisk kapasitet (Tardisk?)

Innleggav j0ker22 » ons 22.11.2017 15:53

Jeg synes heller ikke at løsningen er så dyr iforhorld til at man måtte oppgradere harddisken, noe det ville kostet 4-5 ganger mer.
Raske med levering, slapp å betale noe toll / moms da deres salgsavdeling fikk beskjed om å gjøre noe med verdien.
Helt konge løsning for de som ikke har så stor plass. Porten er det siste jeg tenker på, kan bare kjøpe en USB sd leser.
Anbefales!
medlem i 163 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron