Nye Mac Pro / Pro Mac <- En potensiell spillmaskin?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Nye Mac Pro / Pro Mac <- En potensiell spillmaskin?

Innleggav kulvik » ons 28.06.2006 14:15

Har alltid vært Windowsbruker. Ingenting annet har vært bra nok. Brukt linux mye, men dårlig støtte for de programmene jeg trenger samt det faktum at man bruker alt for mye tid og krefter på å bare få ting til å "funke" gjør at det er uaktuelt.

Så kjøpte jeg en Macbook pro som jeg bruker på arbeid og hjemme. Jeg har sett lyset :-D

Neste maskin som skal byttes ut er den stasjonære hjemme. Alle programmene jeg bruker finnes for OS X, eller så finnes det bedre alternativer i OS X, så det er greit. Problemet er spill. Jeg spiller mye på PC'en og er veldig kresen på ytelsen.

Spørsmålet mitt er rett og slett at nå som arvtakeren til G5 kommer med Intel prosessor, kan jeg bare bare dual boote med Windows og ha en herlig spillPC? Eller er det ikke så enkelt?

Spørsmålet mitt er egentlig: Når det kommer et nytt fancy skjermkort på markedet, kan jeg bare kjøpe det da og sette det inn i den nye Intel Mac'en? Og så funker dette i både OS X og Windows? Det som kan drepe Mac Pro som spillmaskin er jo hvis det bare er noen få skjermkort som er spesialtilpasset OS X som kan brukes.

Å spille i OS X er uaktuelt. Ikke fordi det er dårligere ytelse eller fordi de største spilltitlene ikke kommer til Mac, men fordi jeg vil spille spillene samtidig som kompisene mine med PC. Når det nye battlefield kommer ut vil jeg ikke høre dem prate om hvor bra det er i 6 mnd. før jeg endelig kan bli med og de er lei av det.

Hvordan blir det egentlig med hardware og Boot Camp? Må Apple lage en spesiell boot camp-driver for hvert skjermkort, fysikkort etc. som kommer på markedet før jeg kan bruke det i en Intel Mac?


Håper på noen fornuftige tanker på dette. o_O


-Thomas
medlem i 215 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 28.06.2006 14:22

Tradisjonelt har Apples maskiner krevet spesialversjoner av grafikkort. Opprinnelig var dette grunnet Apples ADC (AppleDisplayConnector) hvor strøm, bilde og USB gikk i en kabel fra maskinen til skjermen. En svært elegant løsning men et mareritt med tanke på nettopp slikt som grafikkort.

Fremdeles vil jo Mac'ene være avhengige av drivere, men det er jo naturlig å tro at i hvert fall en del skjermkort vil komme med drivere til begge platformer, da dette både vil være rimeligere for kortprodusentene og kunne føre til mersalg...

Noe annet enn slike mer eller mindre velfundamenterte gjetninger er det allikevel umulig å komme med.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Gakk » søn 30.07.2006 23:13

Hvor kan jeg lese mere om Pro Mac´en(Mac Pro)?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav njadve » søn 30.07.2006 23:15

Det er ikke lansert noe om Mac Pro enda, så alt du dumper over er bare rykter. Ingen vet noe konkret, bortsett fra Apple. Kan godt hende den blir hetende Mac Tower Quad Super Power Pro Mac....

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav kattunge » søn 30.07.2006 23:25

Her er noen av ryktene presentert av appleinsider. Bildene er nok ikke virkelige.. ikke ennå iallfall.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]