Fornøyd med din Mac Pro?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Fornøyd med din Mac Pro?

Ja, helt topp
12
57%
Ja, men kunne vært bedre
3
14%
Nøytral
4
19%
Har hatt noen feil, men de er fikset
0
Ingen stemmer
Nei, elendig maskin
2
10%
 
Antall stemmer : 21

Innleggav TFUFKAP » man 30.10.2006 14:15

...........................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 20:17, endret 1 gang
medlem i 239 måneder
 

Innleggav TigerOla » man 30.10.2006 14:18

jervi skrev:TigerOla: Systemvalg --> Strømsparing --> Fjern hake for "Sett harddisken(e) i dvale når det er mulig"


Den stod ikke på som default, og den står heller ikke på nå.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav iHaraldM » man 30.10.2006 17:24

TFUFKAP skrev:Nå er det vel rett og slett prosessorene i MacPro som er et realt kupp. Den billigste prisen jeg klarer å finne for Xeon 5150 er rett under 6000, altså 12000 for 2. Når da grunnkonfigurasjonen av Mac Pro koster rett under 22000, så sier det seg selv at maskinen faktisk er ganske god på pris...


Hm, dersom alle PC-produsentene skulle ha solgt PCer for det alle komponentene koster tilsammen ville vi nok ha sett skyhøye priser.
Produsentene får nok komponentene til en litt rimeligere penge enn det vi forbrukere gjør. Men, er jo enig i at Mac Pro gir mye for pengene i forhold til konkurrentene. :-)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav enix » tir 31.10.2006 11:18

Nei må nok si er ekstremt fornøyd med min Mac Pro etter all vente tiden. Har vært en ivrig windows bruker, det har gåt greit med photoshop og 3dsmax, men har blitt lei av alt kluss med windows som bluescreen, virus osv bare å nevne de småe tingene. Ble nesten glad når maskinen min ga opp. Der med var det bare å løpe ned i nærmeste Apple forhandler og bestille. Og dermed var det en lang 2 ukers vente tid på macen :rolls eyes:. Ahh Mac pro går som bare det, rask og enkelt. Det er så deilig å slippe å tenke på antivirus og alt det tullet :D.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav macHooligan » tir 31.10.2006 11:31

Må si meg rimelig fornøyd men er enig i harddisk-pausene i tide og utide. Dette lar seg ikke konfigurere bort i kontrollpanelet :-P

En ting jeg er svært misfornøyd med er ytelsen på harddiskene fra Apple. Disse leverer halvparten av ytelsen til dobbel pris i forhold til andre, helt streite disker. Jeg kjøpte en 250gb disk til 850kr og fikk dobbel ytelse på diskaksess og flytting...

Hastigheten på maskinen er så som så og jeg er ikke automatisk overbevist om at OSX er det raskeste systemet i verden. Kjører jeg windows med Boot Camp, virker alt mye mer snappy og med høyere respons.

Maskinen jobber relativt greit på tre gigabyte minne men jeg klarte ikke jobbe uten irritasjon på mindre. En maskin av denne typen burde vært levert med mer enn 1gb.

Mac Pro har en del nykker (spes med harddisker) men er jamt over grei til sitt bruk. Jeg kjører windows på grunn av Photoshop, som går gørrtreigt og i rykk og napp i OSX (ikke UB). Når CS3 kommer, regner jeg med at Windowsmaskinene forsvinner ut for godt.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Forrige

Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]