Mac Pro med x1900

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Mac Pro med x1900

Innleggav Indiana » tir 21.11.2006 18:04

Har planer om å kjøpe meg en Mac Pro 2.66 med ATI x1900-kortet. Er det noen som har denne eller tilsvarende og kan fortelle meg om støynivået på maskinen?

Hadde en vindtunnel av en Power Mac G4 (våren 2002). Det blir vel atskillig bedre enn med denne uansett regner jeg med. ;-)

Ellers lurer jeg på hvilken DVD-brenner dere har installert. Har lest at noen får Pioneer 111 og andre en Sony-modell. Begge er visst stillegående men høres ut som Sony'n har lavere leseytelse (se link, under "SuperDrive") . Noen erfaringer?

http://www.amug.org/amug-web/html/amug/ ... el/macpro/
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ZiPLe » tir 21.11.2006 18:14

Hei,
Nå har ikke jeg helt den samme konfigurasjonen som du nevner, men jeg kan i alle fall bekrefte at 2GHz-utgaven med 7300-kortet er svært stillegående.

Tidligere hadde jeg en iMac G5 2GHz og den støyet en god del mer enn Mac Pro'en jeg har nå.

På min maskin er det SONY DVD RW DW-D150A som fulgte med. Fungerer veldig bra til mitt bruk (som ikke er så veldig krevende :))

Har iallefall ikke noe problem med å anbefale maskinen!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav olepe » tir 21.11.2006 18:29

Jeg har den. Den er veldig stille :)
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Indiana » tir 21.11.2006 19:48

Takk for svar hittil! :)

olepe, har du prøvd x1900 i spill eller andre krevende oppgaver? Spinner vifta opp under høy belastning?

ZiPLe, det var visst den modellen der de siktet til ja. Kommer sikkert til å importere noen CD'er i ny og ne, men ingen voldsomme krav til ytelsen her heller. Får se hva de sender med når jeg bestiller, skal nok ordne seg uansett.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav enix » ons 22.11.2006 12:36

har også x1900 xt på min mac pro. Har spilt Doom 3 og quake 4 og har ikke hørt kortet enda. Men maskinen er å anbefale :D

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]