Intern Bluetooth modul.

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Intern Bluetooth modul.

Innleggav kje10l2nd » tir 12.06.2007 23:09

Heisann.
Er det noen her som har prøvd å etterinstallere en Intern Bluetooth modul til Power Mac G4 eller vet om plasser å finne specs på noe sånt?
Dette gjelder en "Dual 1.25 FW 800" som var den første G4 som hadde opsjon på å få dette integrert.
Jeg har sett meg lei av den eksterne dongelen og vil gjerne "dytte mer i maskina" derfor spørsmålsstillingen.
Har fra før etterinstallert 3 ATA-disker, Airport Exstreme, 2Gb DDR-RAM, Superdrive og USB2.0 kort som fungerer helt greit.
Det er kun Toast og NEC DVD-RW spilleren som krangler av og til;)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav fredrikhl » lør 16.06.2007 2:45

De interne bluetooth-modulene er vel strengt tatt bare USB-moduler som er kopla til på innsiden av maskinen. Har du USB-kort med interne kontakter, er det jo bare å kople på donglen der.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Intern Bluetooth modul.

Innleggav kje10l2nd » tir 12.04.2011 11:20

Fant alt jeg trengte via welovemacs og det var enkel sak. Har Til og med fått tak i den samme til en iBook jeg har liggende og skal gjøre samme operasjonen der, dog med en litt mer kronglete tilnærming hva plass angår.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Intern Bluetooth modul.

Innleggav djxfade » tir 12.04.2011 13:35

Om du ikke hadde fått tak i en original, så kunne du gjort hva jeg gjorde med en tilsvarende maskin.

Jeg kjøpte ett USB 2.0 kontroller kort (PCI), som hadde en USB kontakt som var intern (dvs. den stakk ikke ut på baksiden, men på innsiden av kabinettet. Så satte jeg bare bluetooth USB modulen rett i den kontakten. Mye billigere, og ganske elegant løsning :-)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron