Mac Pro lukter vondt

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » tir 12.05.2009 14:30

Er ikke så dumt det du sier, men de fire viftene i Mac Proen går på standardverdier året rundt både under load og idle :)
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav slogmo » tir 12.05.2009 18:00

Da er den i utgangspunktet veldig godt kjølt/konstruert.
Men det visste vi fra før av. ;)

På vanlige PC'er med begrenset kjøling (for å være så stillegående som mulig) så oppstår dette.
Bare å lese på hw.no sitt forumt så ser man plenty med tråder som begynner med "hjelp data'n bråker!!!!"

Som regel så holder det å åpne burken og fjerne litt hybelkaniner fra CPU-vifta.
Maskinen klarer seg på vinteren, fordi da er lufta litt kaldere i rommet, spesielt nede på gulvet.
Men når sommeren kommer så øker RPM'en.
Det fører til en ond sirkel, da mere RPM flytter mere luft, og kjøleribba tettes enda mere.
Og de fleste slike tråder på hw.no ender med at trådstarter fjerner gammel morro i kjøleribba til CPU og kan rapportere om at nå er alt normalt.

Det er en grunn til at jeg kjøpte Lian-Li kabinett med 2 stk 80x80 vifter i front med filterkassett foran. ;)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav XVegard » lør 13.06.2009 18:10

jeg fikk helt ny 2.93Ghz quadcore som erstatning i mars..har glemt å informere om det tror jeg
medlem i 194 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » søn 14.06.2009 11:53

Det tror jeg du elegant har utelatt :)

Fikk du ny gjennom eplehuset/humac eller apple selv?
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » man 06.07.2009 13:57

Snakker med Apple support nå, lurer på hva de finner ut.
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » tor 09.07.2009 12:47

Da er Macen sendt på service hos Humac som kunne skilte med ekstremt kort servicetid.
Humac sa det tok veldig kort tid fra de fikk inn en maskin til den var ferdig, Eplehuset hadde servicetid på 4 dager (ekspress) eller 2 uker og Infografikk ville bruke 1,5-2 uker.

Det skal byttes flere interne deler, men jeg fikk ikke vite hvorfor. Lukten kommer sannsynligvis fra cpuene og kjøleløsningen til de, så hvis det byttes kanskje sammen med hovedkortet er det stor sjanse for at lukta blir borte.
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » lør 18.07.2009 13:32

Macen er tilbake med nytt kabinett og nye kjøleribber og samme lukt.
Apple er igjen kontakta og han jeg snakka med forrige gang skal prøve å få tak i en ny maskin. Mer info til uka :)
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav XVegard » lør 01.08.2009 14:10

Det går seg til..en må bare gjenom en masse standard greier før man får ny. Egentlig synes jeg Apple burde legge seg langflat på dette her å bytte ut alle stinkende mac proer uten noe om og men.

Men det var faktisk ikke Apple som var kjipe mot meg i denne saken, det var infocare som klura og dro saken ut i det uendelige.
medlem i 194 måneder
 

Forrige

Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]