Kjøpe billig Mac pro, sette inn deler selv?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Kjøpe billig Mac pro, sette inn deler selv?

Innleggav EirikNereng » lør 26.03.2011 12:31

Hey.

Titter på ny Mac Pro, og hører den skal være enkel når det gjelder å sette inn nye komponenter selv. Apple tar jo overpris når man bestiller på nettsiden deres, f.eks sparer man jo over 50% ved å kjøpe interne harddisker på komplett vs å bestille de med en ny mac pro.

Er det noe problem i å bestille en relativt billig mac pro, og deretter kjøpe harddisker, skjermkort, ram osv på komplett?
medlem i 187 måneder
 

Re: Kjøpe billig Mac pro, sette inn deler selv?

Innleggav arnemarco » lør 26.03.2011 17:09

Nei, det er den riktige veien å gå. Jeg kjøpte en Mac Pro 6 kjerne Westmere, men med minste mengde ram og HD. Deretter bestilte jeg ram og en SSD bootdisk fra OWC i USA. Fra MPX ble det 4 HDs til et par 1TBs i Raid 0 for data og et par 2TBs i Raid 1 for Time Machine.

Kjempeenkelt å gjøre selv. Huset til Mac Pro er en drøm i forhold til det jeg har hatt av PCer ... hver HD sitter i en skuff som man bare dytter på plass ... SSDen har jeg liggende løst i den ekstra plassen for en optisk disk til ... rammen er like lett å sette på plass.

Ved reinnstallering av Mac OS X, brukte jeg diskverktøyet til å definere de ulike diskoppsettene ... selve reinstalleringen tok 23 minutter. Hardwaren var ordnet enda raskere ...
medlem i 158 måneder
 

Re: Kjøpe billig Mac pro, sette inn deler selv?

Innleggav lmh1 » fre 01.04.2011 14:25

Tenker du å kjøpe en ny maskin?

Hva å se på http://www.pearc.de/products/en/PearC-Professional/PearC-Professional.html?XTCsid=43e24bf28056920912cd1c5e73e89616 nå vet jeg ikke om denne selger lovlig i tyskland, men er sikkert enkelt å bygge seg en mac billigere, eller bytte deler på en mac. Nå har jeg ikke prøvd disse, men sikkert ikke umulig de virker.
medlem i 169 måneder
 

Re: Kjøpe billig Mac pro, sette inn deler selv?

Innleggav dundee » fre 01.04.2011 14:29

Går du den veien kan du like gjerne gå for en Hackintosh, se f.eks. på http://www.tonymacx86.com
medlem i 175 måneder
 

Re: Kjøpe billig Mac pro, sette inn deler selv?

Innleggav adli » man 04.04.2011 19:21

Hei

Det er ikke noe problem, jeg gjorde det samme selv for et par måneder siden.

Bestilte Mac Pro med miniumsløsning på minne og disk. Bestilte så minne og disk fra komplett. Fungerer som en drøm. Tok ca 2 minutter å bytte minne og sette i nye disker.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron