Hukommelsesplassverktøy - fjerne melding

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Hukommelsesplassverktøy - fjerne melding

Innleggav mac_man » søn 25.09.2011 12:36

Jeg har installert mer ram i min Mac Pro. Men hver gang jeg logger på får jeg opp en beskjed at "Hokummelsesmodulene er installert i de anbefalte plassene". Altså ingen feilmelding, men en infomelding om at alt er ok. Denne meldingen dukker opp hver eneste gang jeg logger på. Er det noen som vet hvordan jeg kan deaktivere denne? Eneste valget jeg har er "ok", ingen "ikke vis dette igjen"- knapp!
medlem i 211 måneder
 

Re: Hukommelsesplassverktøy - fjerne melding

Innleggav cesar » søn 25.09.2011 13:08

Det er Hukommelsesplassverktøy i /CoreServices/ som serverer denne meldingen. Logger du deg på som admin eller annen bruker? Innlogging med admin-rettigheter en gang kan evt. hjelpe.

Jeg ville evt. tatt ut ram-brikkene og satt i på nytt. Kan være en brikke som midlertidig ikke gjenkjennes i boot-prossessen og trigger ny sjekk og bekreftelse som følge av dårlig kontakt (kan for så vidt være en sviktende brikke).
medlem i 163 måneder
 

Re: Hukommelsesplassverktøy - fjerne melding

Innleggav mac_man » søn 25.09.2011 15:38

Takker for tips!

Ja jeg logger inn som admin. Forsøkte å sette inn brikkene på nytt, men fikk samme beskjed. Har satt inn 10 gb minne, og det er også det maskinen viser er innstallert. :-)
medlem i 211 måneder
 

Re: Hukommelsesplassverktøy - fjerne melding

Innleggav cesar » søn 25.09.2011 15:58

Man kan koble ut beskjeden via en terminalkommando, eller kaste hele Hukommelsesplassverktøy-fila. Da forsvinner vel beskjeden, men det er jo ikke hensiktsmessig hvis det er et underliggende problem som bør tas tak i.

Reparer diskrettigheter med Diskverktøy, men det har du antagelig gjort.

Sjekk brikkene f.eks. med Rember som skal virke bra i Lion:
http://kelleycomputing.net/rember/
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]