Blue screen

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Blue screen

Innleggav syberta » man 09.01.2012 18:33

Hjelp, krise!!!!! Macen min har blue screen, ingenting virker, hva gjør jeg?????
medlem i 180 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav Wavelength » man 09.01.2012 18:37

Forklar deg litt bedre, så er det enklere å hjelpe deg! :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav syberta » man 09.01.2012 18:39

Hm.... jeg måtte ta omstart, når den kommer på så er hele skjermen bare blå. Ingenting som virker....
medlem i 180 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav Wavelength » man 09.01.2012 18:53

Start opp maskinen med installasjons DVDen som fulgte med maskinen (Disk 1). Hold inne C eller ALT.
Da starter installsjonsprogrammet for OSX. Når du får opp menylinjen øverst vergler du "Verktøy" og så "Diskverktøy". Velg disken din og forsøk å reparere disken og rettighetene.

Hjelper dette noe?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav syberta » man 09.01.2012 19:08

Nei, funka ikke :-( og nå får jeg ikke dvden ut igjen heller. Musepekern er det eneste som vises på skjermen :-(
medlem i 180 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav Wavelength » man 09.01.2012 19:28

Får du ikke opp noe? Holder du inne C eller ALT når maskinen starter opp, med DVDen i?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav syberta » man 09.01.2012 19:56

Ikkeno. Jeg prøvde både, Ctrl, Cmd, Alt, en om gangen da. Men mener du bokstaven C?
medlem i 180 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav Wavelength » man 09.01.2012 20:00

Ja, bokstaven C. Da skal maskinen starte fra DVDen som står i maskinen.
Holder du inne ALT så skal du komme inn på en meny som viser tilkoblede disker. Denne skal komme uansett om du har noe tilkoblet.

Kan du si meg hva som skjer når du starter opp? Kommer oppstartslyden, Apple-logoen og så blir det bare blått med musepekeren?

Husk at du må holde inne ALT før du trykker på Powerknappen, og holde den inne til oppstartslyden har plinget.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Blue screen

Innleggav syberta » man 09.01.2012 20:30

NÅ er den igang med gjenoppretting, tar et par timer står det, håper ikke jeg har mista noe. Tusen, masse takk for hjelpa :-) :-) :-) :-)
medlem i 180 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]