Mulig opgradering af mac pro på vej

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav kometen » ons 21.03.2012 9:42

Hej.

Jeg skal ikke koge suppe på ben, men leveringstiderne på mac pro i apple store her i Norge, og det meste af Europa, er gået op til tre dage. For et par dage siden var den på lager. Så mulig vi ser en opgraderet model torsdag den 22. marts?

Hilsen
Claus
medlem i 195 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav TorsteinO » fre 23.03.2012 1:09

...håper virkelig på det :-/

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav ggt667 » fre 23.03.2012 3:33

Hackintosh går som i smør på SuperMicro.

Nextron has SuperMicro hardware.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav Svenne » søn 25.03.2012 11:26

Det kom ingen Mac Pro den 22.3.
Over 600 dager siden siste oppgradering.
Jeg trenger en ny Mac Pro,(pga bruk av Pci-kort) men jeg kjøper da ikke en snart to år gammel modell!!!
Frustrende del av livet, dette :barf:

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav TorsteinO » søn 25.03.2012 12:26

Delvis samme situasjon her, Svenne :/ Trenger en ny maskin, men da er jo poenget en NY maskin, ikke en 2 år gammel :(

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav krsk0 » søn 25.03.2012 18:42

Er de nye prosessorene leveringsklare nå?
medlem i 185 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav LCD » søn 25.03.2012 20:20

Hei


Kansje!
http://www.theinquirer.net/inquirer/new ... nel-boston

jeg sitter selv på en 2009 2.66 GHz 8 core Nehalm Mac Pro og ligger vel i løypa til å oppgradere om ikke så lenge, selv om jeg greier meg flott enda.
Thunderbolt har heller ikke vært noe savn på hastighet og disklagring enda da jeg bruker SAS

Om Apple ikke kommer med en oppgradering av Mac Pro innen sommern 2012 får nok de fleste rett i at Apple er på vei ut av pro markedet for full fart
Spesielt de i pro bransjen som allerede har rømt Apple
At Apple ikke allerede har oppgradert Mac Pro med Thunderbolt er mildt sagt betenkelig for videre produksjon av den platformen og indikerer heller en utfasing
Mange hevder også Thunderbolt er grunnen til at Mac Pro forsvinner da behovet for ekstra skjermkortplasser og stasj + mye lagring med raidkort forsvinner med tiden
Det vil også bli produsert Thunderbolt løsninger for alle typer kort på sikt, for de fleste behov.
Apple har bare drøyd utfasingen av Mac Pro til at produksjonen av forskjellig Thunderbolt utstyr har kommet godt i gang.
Om det går tregt med å få Thunderbolt ting i produksjon... har det allerede kommet mange bra løsninger på markedet som forteller oss at et behov for en Mac Pro blir mindre og mindre for hver dag
Muligheten for en iMac med mere prosessorkraft i form av flere prosessorer er kansje et bedre tips enn en ny Mac Pro selv om vi fleste håper i det lengste.

Så trenger du fremdeles en Mac Pro...kan en 6-12 core Mac Pro fra 2010 kansje være siste muligheten
medlem i 148 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav krsk0 » søn 25.03.2012 21:54

Selv sitter jeg på en 2010 8-core og vil nok ikke oppgradere før rett over nyttår 2013. Så min største bekymring er egentlig at de dropper MP, ikke når den evt. kommer...
Sist endret av krsk0 den man 26.03.2012 14:43, endret 1 gang
medlem i 185 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav svano » søn 25.03.2012 22:06

Skal en iMac med utbygging over thunderbolt erstatte Mac Pro (joda, forstår det bare er spekulering) håper jeg virkelig de også tilbyr iMac med matt skjerm. Med en MP kan man jo heldigvis velge seg en skjerm fra noen andre enn Apple (evt. bruke en eldre matt Appleskjerm).

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav krsk0 » man 26.03.2012 0:12

En ting jeg har lest mye forskjelig om er skjermkort over TB. Jeg bruker programvare (f.eks. Davinci Resolve) som er avhengig av et NVidia Cuda kort.
Vil TB være rask nok til å dra skjermkort?
medlem i 185 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav ggt667 » man 26.03.2012 10:21

Den største forskjellen mellom Mac Pro og de andre modellene er trolig konstruksjonen, alle disse forbrukernivå produktene er laget for å vare fra 1-3 år, mens jeg har G4er, i tårnutgave, som går på 13. året, dog til remittering og journalføring av e-post, men det er fortsatt en stabil maskin.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav lmh1 » man 26.03.2012 11:06

Selv syns jeg det kun er Mac Pro som er kjent som "luksus" maskinen.
Ikke det at den koster fra 22 000, men fordi man kan bytte ut flere ting i den.

De andre "Imac" og "Mac mini" er småe sammenlignet på ytelse og muligheter.

Så ja vi håper på en Mac Pro ganske så snart.
Kansje en versjon som også er tilrettelagt med både Thounderbolt + usb3?

En luksus maskin skal være god på alle måter.
Så jeg håper på nyere utgave.
medlem i 169 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav ggt667 » man 26.03.2012 11:24

Jeg ønsker meg en industriell bryggerigamp.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav nesten_nerd » man 26.03.2012 12:29

Mens dere venter på en ny overpriset gammel/ny Mac pro har jeg min nye råsterke selvbygde pc å leke meg med. Helt perfekt. Kan gjøre som jeg vil uten å vente på noe som helst.
For noen mnd siden når jeg sjekket Mac Pro skulle den bli oppdatert om noen mnd sa de. Men enda er det ikke kommet noe nytt. Spesifikasjonene på den Mac Pro maskinen som selges i dag holder bare ikke. Ny maskin med gammel harware og en himmelsk høy pris holder bare ikke mål.
Alternativet er da iMac, Mac Mini og andre bærbare macer, ja for alle har samme funsjonen som bærbare nesten. Håpløst.
medlem i 184 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav TorsteinO » man 26.03.2012 12:39

Så fint for deg da nesten_nerd. Det er ikke som om jeg (eller noen av de andre som venter på en MP) er "tvunget" til å kjøpe en MacPro, det er fordi jeg/vi har lyst på en, og/eller den passer våre behov.

Passer din selvbygde PC deg, så fint for deg. Den passer ikke for meg, og derfor gidder jeg ikke å kjøpe noe sånt tull.

Så husj med deg, egentlig er det vel på tide at du blir kasta ut her fra forumet, du troller jo bare konstant.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Neste

Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]