Mulig opgradering af mac pro på vej

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav krsk0 » tir 12.06.2012 21:38

"Ny" over Mac Proen i Apple Store er fjernet.
medlem i 185 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav Svenne » tir 12.06.2012 23:10

Hehe, det kommer vel neppe enda en ny til uka, det tok jo nesten to år denne gang.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav krsk0 » ons 13.06.2012 16:06

Lov å håpe at det kommer noe sammen med Mountain Lion. Virker jo som at "ny" skiltet var satt på ved en feiltagelse.

Edit: Da er det vel bare å vente til 2013 da... http://www.forbes.com/sites/connieguglielmo/2012/06/12/apple-says-new-models-designs-for-imac-mac-pro-in-works-due-in-2013/
medlem i 185 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav krodseth » man 29.10.2012 22:51

Ser på forskjellige nettsider at dagens macpro har "gammel" hardware, og at man bør vente med å kjøpe. Dette begynner å bli en gammel tråd, så nå er det vel på tide å blåse liv i den igjen.
Ser at det har vært en oppgradering underveis på mac pro, og at mac book pro, imac stadig kommer med nye modeller. Kan dette bety at macpro er lagt på is?
Er det noen som har noe info å del, eller er det fortsatt bare å vente og håpe ??
medlem i 180 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav LCD » tir 30.10.2012 0:01

Hei

Det har vel blitt sagt..ett eller annet sted av Tim Cook at det kommer en ny maskin i 2013 da han ser på Mac Pro som en viktig del av Apple
Tro det den som vil...
Jeg tror den kommer til å dø stille hen
Grunn...jo..ja..det meste fra Apple på pro siden har allerede fått hard medfart

iMac kommer med bedre og bedre biter på prossessor siden + mere RAM..etc...
Selv om det å sette det på spissen om at en iMac er en forvokst bærbar med fast skjerm, så kommer den sikkert til vokse seg stor med åra
Hva med en iMac Pro?

Da...tror jeg at Apple tenker sånnnnnn!
Thunderbolt kan erstatte litt av behovet for hardisker/raidsystem/internt/eksternt
Thunderbolt kan erstatte noe av kortbehovet da det nå finens bokser for det over Thunderbolt om noen ønsker det
Thunderbolt kan erstatte raske filoverføringshastigheter mellom større raid fra raske raidkort, selv om SAS er hakke raskere i dag samt tomme raidkasser for SAS er å få i bøtter å spann og så store du nesten ønsker selv (Jeg har selv SAS boks på 15 disker )
Men her kommer det sikkert større enn 8 disker for Thunderbolt etter hvert
Thunderbolt kommer sikkert til å øke hastigheten fra det den yter i dag når behovet er der
Flere skjermer er heller inget problem lenger med Thunderbolt
iMac får raskere å raskere hardware
Heller ikke så mye software i dag som utnytter en haug med prosessorer som en 12 core, så det blir nesten som ..kjekt å ha...masse prosessorer og i de fleste tilfeller holder en iMac.

De som ikke klarer seg med det tror jeg Apple ikke bryr seg en døyt om da iPhone og iPad er dagens samtalevne der i gården
Litt flåset sagt at den dagen da Apple fjernet Computer fra bedriftnavnet sitt har det bare vært en retning og mål for Apple.....håndholdt utstyr og ikke noe annet er målet.
Da blir det gjerne knust noen egg underveis.

Men...om man titter på den Mac Pro maskinen som er i salg i dag.
.....
La oss se bort fra 6 core maskinen...... å titte på 12 core maskinen.
Selv om den maskinen mankerer USB 3.0, Thunderbolt og 6Gb/s interface skal man lete lenge i markedet etter en maskin som er i samme klassen som en 12 core Mac Pro
Fremdeles er dette en rå maskin på mange måter og hadde jeg vært i veldig behov av en sånn type maskin hadde jeg ikke nølt med å kjøpt...selv i dag.. selv om mange påstår at det er utdatert HW, så finnes det ikke så mange andre å velge i på markedet.
medlem i 148 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav svar » tir 30.10.2012 0:11

@LCD Tro hva du vil, men jeg vet at det kommer en ny Mac Pro neste år.
Aner ikke hvordan den blir, eller om det blir samme design som nåværende (kansje den blir tynnere også, hehe)
Men at den får TB, USB3 og en nyere generasjon Xeon CPU, ja det tror jeg.
Hadde vært digg vist de fikk Nvidia GTX680/690 også.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Mulig opgradering af mac pro på vej

Innleggav TorsteinO » fre 02.11.2012 2:25

Tror nok ikke det er BARE iOS-enheter, imacs og sånt som blir planlagt der nå om dagen når du ser på den økningen i R&D-budsjettet deres:

http://techcrunch.com/2012/10/31/apples ... g-fy-2012/

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Forrige

Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]