Logitech Harmony mot Mac Pro?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Logitech Harmony mot Mac Pro?

Innleggav magnusalex » tir 22.05.2012 12:42

Er det noen som har erfaring eller tips rundt Logitech Harmony mot en Mac Pro?

Jeg bruker Mac Pro 1.1 som filserver og til XBMC (mediacenter). Jeg har også en Harmony One. I tillegg har jeg en gammel IR-mottaker som støtter eHome 2005 standard, og fungerer fint ved bruk på PC. Mac Pro'en gjenkjenner også mottakeren, og lister den opp i USB enheter i Systeminfo.

Men: Hvordan få Harmony One til å snakke med XBMC? Noen som har noen lignende erfaringer?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Logitech Harmony mot Mac Pro?

Innleggav njadve » ons 23.05.2012 12:39

Er ikke XMBC og Plex egentlig ganske like? Jeg mener iallefall å ha sett i instillingene til Plex at du kan velge hvilken fjernkontroll du vil bruke. Deriblant finner du Apple Remote og Logitech Harmony. Husker ikke nøyaktig hvor, men det er ikke så mange plassene å lete...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Logitech Harmony mot Mac Pro?

Innleggav magnusalex » ons 23.05.2012 19:54

Jo, de er ganske like. Og menyvalget er der... Har forsøkt både Harmony og Universal.

En Mac Pro 1.1 har jo ingen IR-mottaker, så jeg har koblet til en ekstern mottaker jeg hadde fra da Windows MCE var i vinden. Den ser ut til å fungere, da den har en liten diode som indikerer at den leser et IR-signal. Ved trykk på fjernkontrollen blinker den, og det skal den også gjøre, men på Mac'en skjer det absolutt ingenting.

Bruker oppsettet til Plex i Harmony software, men jeg forstår ikke helt hvorfor XBMC (eller Mac OS generelt) ikke oppfatter signalene.

Hmf...

Uansett, takk for at du tok deg tid til å svare :)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Logitech Harmony mot Mac Pro?

Innleggav njadve » tor 24.05.2012 7:33

Høres rart ut, da spørs det nok om Macen ikke får med seg signalene fra IR-mottakeren. Vet du om det finnes drivere du kan forsøke å installere manuelt? Det kan nok hjelpe...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Logitech Harmony mot Mac Pro?

Innleggav magnusalex » tor 24.05.2012 14:35

Har nå forsøkt å installere "Remote Buddy", som jeg fant tips om i et annet forum. Den hjalp noe, siden jeg nå får lest av noen signaler - men den er begrenset til de 6 knappene som er originalt på Apple-fjernkontrollen. Trenger en del flere knapper enn det, dessverre :/

Fant forøvrig denne siden tidligere i dag: http://flirc.tv/ - som ser veldig lovende ut, men forholdsvis lang leveringstid...

Jaja, jeg får trykke/teste/feile videre :)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Logitech Harmony mot Mac Pro?

Innleggav magnusalex » tir 19.06.2012 17:14

Oppdaterer her, i tilfelle noen skulle finne tråden senere.

Flirc fungerte strålende! La inn en helt tilfeldig fjernkontroll til en Samsung TV i Harmony software, og paret opp kommandoer mot tastaturkommandoer i Flirc software. Nå fungerer det helt supert.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]