Dvaletrøbbel på Mac Pro

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro

Innleggav Handsome Mac » fre 06.07.2012 9:11

Jøss! Kan det være en tidsinnstilt greie fra Apple? ;) Har ihvertfall satt inn ny RAM på min maskin og alt virker å være tilbake til det normale.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro - IGJEN!

Innleggav Handsome Mac » tor 12.07.2012 19:26

Tja... så var det dette med Adam og paradis, da... Som jeg nevner i post over så har jeg tatt ut ikke-fungerende RAM og erstattet med nye RAM-brikker fra Crusial. Maskinen har oppført seg upåklagelig inntill i går med tanke på dvaleproblemet jeg nevner i 1. post. Det som nå skjer er at skjermen ikke kommer "på" ved oppstart fra dvalemodus. Den forblir sort som i dvalemodus. Jeg hører maskinen jobber, men som sagt intet bilde. Jeg må da slå av ved å holde inn Power-knappen og starte på nytt. Da er alt ok igjen. RAM-brikkene er OK ifølge Systeminfo. Noen forslag på hva det nå kan være...?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro

Innleggav Torro » tor 12.07.2012 19:48

Prøv å legg til darkwake=0 i /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist

Denne linjen vekker også skjermen når Mac'en våkner fra dvale ved f.eks. nettverkstilgang når Mac'en er i hvilemodus.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro

Innleggav Handsome Mac » tor 12.07.2012 20:01

Har nå prøvd å resette SMC og PRAM. Ved oppstart fra PRAM kommer jeg ikke forbi Apple-logo på grå skjerm. Den fryser. Slår av og tar ny kald oppstart. Viftene går leeeeeeenge. Ingenting skjer. Slår av på nytt. Ny kald oppstart. Maskin starter og skjerm kommer på. Tør nesten ikke slå av maskinen nå! Hva kan dette være..?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro

Innleggav LCD » tor 12.07.2012 20:36

Hei

Har hatt dvaleproblemer siden Lion kom på en 2009 Mac Pro.
Om maskinen i det heletatt klarer å komme seg ut av dvale så er nettverket nede og kun en omstart får det til å fungere
Jeg har flere systemer som jeg booter fra og det er kun under LIon at det er dvaleproblemer med
Tilogmed med ny disk, rent system og uten noe prog er dvale et problem under Lion
Samme prosedyre med Snow Leopard så fungerer det smertefritt.
medlem i 148 måneder
 

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro

Innleggav Handsome Mac » tor 12.07.2012 20:41

@LCD: jeg kjører 10.6.8. Ikke Lion. Men det trenger kanskje ikke bety noe?
Legger ved en skjermdump av rapport som sendes til Apple. Noen som skjønner noe av dette?
[img][img]http://bildr.no/thumb/1227304.jpeg[/img][/img]

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro

Innleggav LCD » tor 12.07.2012 21:17

Hei

@LCD: jeg kjører 10.6.8. Ikke Lion

Hos meg fungerer det bra under 10.6.8 uten problemer...kun under LIon t jeg har dvaleproblemer ( Mac Pro 2009 )
Jeg har mistenkt skjermdrivere i Lion for å være problemet
Hvorfor det!.... er at jeg kjøpte et Radeon 6870 kort ( PC versjon ) som jeg hacka firmwaren på
Med det kortet så fungerte dvalen...både i orginal PC versjon og i hacka versjon fungerte dvalen OK i Lion og i Snow Leopard.
Problemet var at jeg ikke fikk mere enn 1 skjerm til å fungere på kortet...men kjemperaskt kort i forhold til HD4870 kortet som sitter i maskin... og billig kort
Så nå ligger HD6870 på hylla og dvale er skrudd av på maskin.
medlem i 148 måneder
 

Re: Dvaletrøbbel på Mac Pro

Innleggav Handsome Mac » tor 12.07.2012 22:13

Ok, har nå kommet fram til følgende hendelsesforløp: Maskinen er på. Setter den i dvale. Venter 2-3 minutter. Vekker den fra dvale. Skjermen er svart, maskin går normalt. Slår av maskinen med power-knapp. Starter på nytt. Viftene går leeeeenge, ingenting skjer, intet bilde. Slår maskin av med power-knapp. Venter 10-20 sekunder, slår på igjen. Maskin starter uten oppstartslyd. Intet bilde. Slår av maskin med power-knapp. Venter 10-20 sekunder, slår på maskin. Maskin starter med oppstartslyd og skjermen viser bilde. Dette har skjedd tre ganger på rad nå. Wtf?!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Forrige

Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]