Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav Handsome Mac » lør 28.07.2012 18:34

Ser at Mac Pro 3,1 er den eldste Mac Pro-modellen som det "anbefales" å kjøre Mountain Lion på. Jeg kjører 10.6.8 nå og det går smertefritt(har fortsatt noe trøbbel med dvale-modus som jeg har luftet på forumet tidligere), men hva kan jeg vente av "trøbbel" ved oppgradering til 10.8?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav siljedal » lør 28.07.2012 18:56

Har kjørt beta på en 3.1 lenge nå.
Fungerer som bare det. (selv om jeg bruker et ikke apple flashet 5870 kort)
Dessvere er det ikke airmirroring. Men med 2xquad xeon, så fungerer det helt greit med airparrot.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav ZuperMac » ons 15.08.2012 14:41

Har brukt Mountain Lion siden i Januar... alt fungerer som det skal...

Jeg har forsatt snow leopard installert fordi overclocking programmet fra ZDnet ikke fungerer på Mountain Lion. Jeg overclocker fra 2.8 til 3.178, og det utgjør rimelig stor forskjell.
Altså man kan gå inn i Snow Leopard, bruke overclocking programmet, og så boote inn i Mountain Lion, og da er man forsatt overclocket...
medlem i 215 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav Sten72 » tir 11.09.2012 23:08

Hei,
Leser ut fra denne tråden at mountain Lion kanskje kan brukes med min Mac pro

Modellidentifiserer: MacPro1,1
Prosessornavn: Dual-Core Intel Xeon
Prosessorhastighet: 3 GHz
Antall prosessorer: 2
Antall kjerner totalt: 4
Nivå 2-buffer (per prosessor): 4 MB
Hukommelse: 4 GB
Busshastighet: 1.33 GHz

Tar jeg feil, eller? Hva må jeg gjøre for evt å oppgradere fra OS 10.4.11 til det siste som går. Har fått vite at dette er evt Lion. Men dette er jo ikke å finne noe sted å kjøpe/oppgradere
medlem i 139 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav Gwog » ons 12.09.2012 8:29

Ikke for å være frekk, men jeg ser ikke hvor du leser at Mac Pro 1.1 kan oppgraderes til ML i denne tråden? Mac Pro 1.1 kan ikke oppgradere til ML. Men regner med den fungerer greit med Lion.

Fra Apple:
Modeller
som støttes

iMac (fra midten av 2007 eller nyere)
MacBook (fra sent 2008 i aluminium eller tidlig 2009 eller nyere)
MacBook Pro (fra midten av / sent 2007 eller nyere)
Xserve (fra tidlig 2009)
MacBook Air (fra sent 2008 eller nyere)
Mac mini (fra tidlig 2009 eller nyere)
Mac Pro (fra tidlig 2008 eller nyere)

Ellers til trådstarter:
Jeg har ikke opplevd noe trøbbel med ML på Mac Pro 2008. Alt går raskt og greit, og dvale fungerer fint. Jeg følte at safari gikk tregt etter oppgraderingen, samt aperture og iPhoto, men fant ut at det egentlig bare var SSDen som ikke fungerte optimalt. Skiftet den ut, og nå fungerer alt flott. Med andre ord var det ikke operativsystemet :-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav Sten72 » lør 15.09.2012 14:27

Hei Gwog,

Nei du er ikke frekk, bare påpeker det jeg burde sett i utgangspunktet. Beklager, og takk for svar.

Ja det jeg har funnet ut er at jeg oppgraderer til lion hvis jeg får tak i dvd usb pinne. Da vil maskinen min vare kansje 5-10 år til. Det betyr jo endel økonomisk... 8-)

Noen venner holder på å sende med disker nå. Vet ikke hvor langt jeg kommer, men må gjøre ferdig noen prosjekter på FCP først. Så får jeg kopiere all moro over på en god disk ;) før jeg begynner.

Hvis noen vet om en tråd (inkl engelskspråklige forum) som beskriver hvordan man gjør full instalering av slike programmer fremfor oppgradering, ville jeg være dem evig taknemlige.

8-) :-D 8-)
medlem i 139 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav magnusalex » man 17.09.2012 14:51

Jeg kjører ML på min Mac Pro 1,1. Det går helt fint, men AirPlay fungerer selvsagt ikke. Finnes mange guider på hvordan du får det til via Google.

Har ikke merket noen endring av ytelse fra Lion eller Snow Leopard, så å kjøre ML på 3,1 fungerer helt sikkert mer enn bra nok.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav bZerk » søn 04.11.2012 21:39

magnusalex skrev:Jeg kjører ML på min Mac Pro 1,1. Det går helt fint, men AirPlay fungerer selvsagt ikke. Finnes mange guider på hvordan du får det til via Google.

Har ikke merket noen endring av ytelse fra Lion eller Snow Leopard, så å kjøre ML på 3,1 fungerer helt sikkert mer enn bra nok.


Hvordan får du til å kjøre ML på MacPro 1.1?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav krsk0 » man 05.11.2012 9:12

@bZerk http://9to5mac.com/2012/07/23/mountain- ... -to-do-it/

Er du avhengig av maskinen ville jeg nok vært forsiktig med å oppgradere...
medlem i 185 måneder
 

Re: Mountain Lion på Mac Pro 3,1-lurt?

Innleggav LCD » man 05.11.2012 16:14

Hei

Det ville jeg ikke vært redd for å prøve@

Med all diskplassene som man tilgang til i en Mac Pro er det vel bare å klone systemet over på en annen disk for så å oppgradere på den med å teste om det fungerer
Om det går dritt, er det bare å boote tilbake med den orginal disken og jobbe videre
Jeg gjør det stadig vekk
Bruker flere gamle og små disker som egentelig er lagt på hylla pga stlørrelsen som 500GB etc.....for oppgraderinger av system...prog..etc...
Jeg har alltid en klone eller to av systemet som backup hele tiden ( SuperDuper ), uansett som backup av system og programmer
Er man mitt i et prosjekt er det bare å bytte disk på noen minutter å kjøre videre om det smeller
Swappe disk i en Mac Pro tar vel ikke noe mere enn et par min uansett
Til det er en dock med FW800 grei å bruke da man kan smelle i en løs disk å kopiere over med SuperDuper nå og da for å lage en bootbar disk av systemet.
medlem i 148 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]