Trøbbel med å kopiere bilder fra iphoto

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Trøbbel med å kopiere bilder fra iphoto

Innleggav ElisabethHH » lør 11.08.2012 19:22

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg med dette:

For en liten stund siden krasjet mac book pro'en min. Det viste seg at det var en feil med harddisk + en ledning. Jeg skrev under på at jeg ikke trengte en backup, da jeg hadde fått det meste jeg trengte over på en eks. harddisk (trodde jeg).

Når jeg skulle kopiere iphoto mappen dro jeg hele programmet over til den eks. harddisken (før jeg sendte mac'en til service). Her tror jeg det må ha oppstått en feil som jeg først oppdager nå. Jeg får sett bildene mine hvis jeg høyreklikker og trykker "vis innholdet i pakken" og deretter trykker på mappen som heter "data". Der ligger bildene, men det ser ikke ut til at mine orginale bilder ligger der inne. Bildene jeg får opp er nemmlig veldig små, rundt 30 - 60 kB. De er også sortert litt dumt i tilegg til at bildene jeg har markert i "ansikter" kommer opp hvor bare ansiktet vises. Finner ingen mappe som heter "orginals".


Er det noe håp i det hele tatt om å få bilene tilbake i sin orginale "form"?
Har prøvd å dra det over i iphoto, men får det ikke helt til, og alle bildene blir sortet til feil dato osv. Håper det på noen måte går an å fikse dette!

Setter pris på svar!


Mvh

Elisabeth
medlem i 140 måneder
 

Re: Trøbbel med å kopiere bilder fra iphoto

Innleggav danibo77 » lør 11.08.2012 22:32

Dette er viktig:

Dro du iPhoto-appen (altså programmet som ligger i mappen Programmer) over til den eksterne harddisken, eller var det iPhoto-biblioteket/-library (som ligger i mappen Bilder)?

Var det førstnevnte, så har du mistet bildene dine..

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Trøbbel med å kopiere bilder fra iphoto

Innleggav ElisabethHH » søn 12.08.2012 18:52

Jeg mener jeg dro over biblioteket. Det står i hvertfal "iphoto library" på min eksterne harddisk, men mulig det har skjedd noe feil da jeg overførte dem? Mac'en min var ganske håpløs før jeg leverte den på service, så det var såvidt det gikk an å få den på...

Jeg ser jo bildene mine, men bare synd at de er så små, og skal jeg sortere dem kommer det til å ta evigheter etter som det ligger hundrevis av ekstra bilder jeg ikke vil ha, som kun viser ansiktene på folk pga at jeg brukte "ansikter-fuksjonen" i iphoto.

Tror ikke jeg skal bruke iphoto på mine bilder i fremtiden ettersom det gjorde det vanskelig. Tryggere å ha dem i vanlige mapper.


Mvh.

Elisabeth
medlem i 140 måneder
 

Re: Trøbbel med å kopiere bilder fra iphoto

Innleggav macbook1 » søn 12.08.2012 21:32

Det skal være en mappe som heter "Masters" som skal ligge i pakken "iPhoto library". Det er her originalene ligger. Hvis du ikke har denne, kan det tyde på at du bare har "Thumbnails" av originalene, og at ett eller annet har går galt under kopieringen.
medlem i 191 måneder
 

Re: Trøbbel med å kopiere bilder fra iphoto

Innleggav danibo77 » tir 14.08.2012 1:54

Men hva skjer om du dobbeltklikker på iphoto-library da? (altså den du kopierte)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron