Kan jeg slette det som ligger på downloads?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Kan jeg slette det som ligger på downloads?

Innleggav ElStinio » fre 24.08.2012 17:25

Hei hei..

Kommer her med det som sikkert er et dumt spm for de fleste av dere, men ikke i mitt tilfelle :p
Når jeg sletter det som ligger på downloads blir det slettet helt fra maskinen da? det jeg tenker mest på er musikk som ligger i iTunes, som også har lagt seg i musikk mappen under iTunes, og feks bilder jeg har lastet ned for å legge til som albumsbilde i iTunes?

:bitchin:
medlem i 147 måneder
 

Re: Kan jeg slette det som ligger på downloads?

Innleggav Master_Gismo » søn 26.08.2012 5:05

Det spørs hva du mener med Downloads?

Det jeg tror du mener er listen over hva du har lastet ned, som ligger i nettleseren. Den listen kan du slette. Men om du mener filene som ligger i nedlastning mappa som du finner om du åpner finder. Så er det kanskje eneste versjonen av bildene og kanskje eneste versjonen av musikken din. Spørs hvordan du har stilt inn iTunes, når det gjelder hvordan den skal behandle filene dine.


Men vill anbefale at du gjør deg kjent med hvordan operativsystemet lagrer filer. Også kanskje enda viktigere, hvor filene blir lagret.

    Du kan også godt ta med versjon nr på Operativsystemet (OS) ditt og programmet du spør om hjelp til. Ellers må vi spørre om det før vi kan svare helt korrekt. Du kan også få feil svar om dem som svarer antar at du har siste versjon av programmet og du ikke har det.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Kan jeg slette det som ligger på downloads?

Innleggav Stham » søn 26.08.2012 10:18

Musikk du laster ned fra iTunes store eller fra egen CD; fila legger seg, som du nevner, i Finder/ditt navn/Musikk/iTunes/Music. Dette er selve musikkfila, og fjerner du den/dem, forsvinner musikken du ser i iTunes, dvs. vinduet der du ser musikken din og spiller fra. Sletter du f.eks. en sang i iTunes (nevnte vindu/oversikt) får du spørsmål om du vil kaste sangen i papirkurven eller beholde fila. Velger du det siste, vil du fortsatt ha sangen som fil, men sletter den fra iTunes (vindu/oversikt).

Bilder til cover. Jeg har disse i en egen mappe og lager dem ikke i større oppløsning enn at de gjengis optimalt på skjermen slik at de ikke tar unødig stor plass på disken, og sletter dem altså ikke etter at jeg har lest inn coverbildet i iTunes. Om du sletter coveret etter å ha hentet det inn i iTunes, vil det fortsatt vises der, men jeg opplevde da at coveret ikke fulgte med inn i iPod'en. Men dette var noen år siden, og vet ikke om det er nødvendig å beholde bildene nå i Mountain Lion.
medlem i 192 måneder
 

Re: Kan jeg slette det som ligger på downloads?

Innleggav ElStinio » man 27.08.2012 11:11

Takk for hjelp og svar :)
medlem i 147 måneder
 

Re: Kan jeg slette det som ligger på downloads?

Innleggav Master_Gismo » lør 15.09.2012 18:38

Den forsvinner ikke fra iTunes om du sletter den fra finder. Men iTunes finner ikke igjen sangen, og spør om du vill lete etter den eller slette oppføringen.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]