Mac Pro ville ikke boote opp og viften jobber

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Mac Pro ville ikke boote opp og viften jobber

Innleggav budbringeren » søn 11.11.2012 17:39

Hei,

jeg bruker en mac pro av den eldre modellen, like før intel kom, og denne har gått og gått uten problemer. Jeg startet den opp en dag og intet skjedde, skjermene var fortsatt mørke og jeg hørte etter hvert viftene høyere og høyere. Jeg slo av og på og alt fungerte normalt. To dager senere skjedde det samme igjen, men denne gangen ville ikke macen starte opp. Dette er en dyr affære om jeg må kjøpe ny, for en ny mac betyr at jeg må kjøpe nytt i de andre ledd og det hele passer lommeboken svært dårlig akkurat nå. Aner noen her inne hva problemet kan være? Kjører 10.4.11 i den.

Macen har eksterne skjermer og ingen av de settes igang. Kan altså ikke se noe på skjermen, og lyden av vifte som jobber iherdig etter en stund er hva jeg opplever.

Skal ut på jobb og gjøre enda et forsøk nå snart. Har noen tips til hva det kan være, og eventuelle problemløsninger??

Takker!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Mac Pro ville ikke boote opp og viften jobber

Innleggav Driveren » søn 11.11.2012 18:12

Det første du må gjøre er å lese vedlikeholds guiden her på forumet. Når du er ferdig med å tømme bufferen kan du annatagelig få startet opp. Deretter tar du bacupp og skifter HD.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Mac Pro ville ikke boote opp og viften jobber

Innleggav budbringeren » søn 11.11.2012 20:23

Skifte HD? så du er så og si sikker på at HDen er ødelagt.

Tømme bufferen?

Har lest de forskjellige vedlikeholdsguider, og har vedlikeholdt den fra før av også.

Men noen som kjenner til symptomene ved at den ikke booter opp og viftene høres sterkere og sterkere? Om det ikke skulle være nødvendig å gjøre clean install, men at det er noe spesifikt som kan gjøres hvor det viser seg at man ikke måtte slette hele disken, så håper jeg i det minste på det, for det gjøres et prosjekt i den hvor det haster å bli ferdig. Passet svært dårlig at dette skulle skje.

Tar med meg en mac og skal prøve å fyre den opp i target mode og kjøre diskwarrior. Om noen har opplevet nøyaktig samme problem, så gjerne dele hva som ble gjort for å løse det.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Mac Pro ville ikke boote opp og viften jobber

Innleggav Floffy » søn 26.05.2013 8:41

Hadde lignende problem med min Mac Pro '09 i desember i fjor. Viftene gikk, men maskinen startet ikke opp.

Da lyste også en rød LED lampe ved siden av CPU og rambrikkene. Leverte maskinen inn og de måtte bytte CPU og hovedkort.
medlem i 170 måneder
 

Re: Mac Pro ville ikke boote opp og viften jobber

Innleggav Åge Gulliksen » ons 28.08.2013 16:53

Min Mac Pro (3.1) startet opp, men uten å vise bilde. Jeg trodde skjermkortet var ødelagt, med det viste seg å være pga den ikke likte forskjellig størrelse på ram-brikkene (selv om det hadde fungert en stund).

Om du har forskjellige brikker, prøv å start opp med bare en av størrelse montert.
medlem i 161 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]