Samme SSD for Photoshop scratch og OSX/apps?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Samme SSD for Photoshop scratch og OSX/apps?

Innleggav casablanca » tor 27.12.2012 17:12

Er det greit å bruke samme SSD for Mac OSX og alle programmene i til scratch disk for Photoshop eller bør jeg ha en helt egen SSD til sistnevnte?
Hjemmeområdet legger jeg til en annen harddisk.
medlem i 221 måneder
 

Re: Samme SSD for Photoshop scratch og OSX/apps?

Innleggav petrus764 » tor 27.12.2012 17:36

Ingenting i veien for det, fordel å legge så mye som mulig på ssden forutsatt at du har plass. Selv ville jeg lagt alt på ssd.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Samme SSD for Photoshop scratch og OSX/apps?

Innleggav casablanca » tor 27.12.2012 17:50

Grunnen til at jeg spør er selvsagt fordi jeg ønsker å sette opp en mest mulig effektiv maskin, ikke fordi jeg ikke vet at det er mulig å legge alt sammen på en SSD ;)

Hvordan er det med OSX cache filer -skrives/leses de kun ved programmenes oppstart eller kan jeg risikere at dette skjer samtidig med at scratch filene skrives og leses?
medlem i 221 måneder
 

Re: Samme SSD for Photoshop scratch og OSX/apps?

Innleggav refraction » tor 27.12.2012 18:13

Med riktig maskinvare i forhold til oppgaven så skal du ikke ha behov for PS scratch disk i det hele tatt, da skal alt foregå i ram.

Teknisk & optimalt bør scratch ligge på egen dedikert disk på egen kanal, men for de fleste vil det aldri være nødvendig. Kun for de med ekstreme behov hvor det vil ha noen virkning på ytelse.

Nå vet jeg ikke hvor store filer osv du jobber med i PS men med utgangspunkt i vanlig amatør nivå (bilder fra enkle speilrefleks osv) så kan du justere litt innstillinger i PS.

Gå i Preferences menyen, velg Performance, sett "history states" til 10, sett cache levels til 1, cache tile size til 1024, "memory usage" til 50%. Kryss av for "use graphics processor" slik at PS har tilgang til GPU når den skal bruke div filtere/ui osv.
medlem i 137 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron