Tips om ny mac pro?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Tips om ny mac pro?

Innleggav budbringeren » ons 16.01.2013 17:42

Hei,

da ser det ut til at jeg innen kort tid må anskaffe meg en ny Mac Pro til lydstudio. Har ikke kjøpt en slik på mange år, men dagen er nå kommet. Om jeg har forstått riktig er den ikke oppgradert på to år? Skal ut i butikker og forhøre meg, men vil samtidig legge ut denne i håp om at noen kanskje har noen tips på veien?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav falk » ons 16.01.2013 18:20

Apple har sagt at de skal komme med ny Mac Pro i 2013. Jeg driver også lydstudio og skal også ha ny Mac Pro i år. Jeg hadde absolutt ikke kjøpt nåværende modell uansett hvor mye og store jobber jeg hadde nær fremtid. Den nye blir ganske sikkert mye raskere.
medlem i 216 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav budbringeren » ons 16.01.2013 18:57

Takk for svar, Falk!

Jeg har press på meg å få studio igang igjen så kjapt som mulig. Husker man mente det skulle komme ifjor også, men aner meg også at det skal komme i år. Men kommer det på slutten av året blir det svært vanskelig å vente. Vanskelig det her ;)

Har du hørt noe rykter eller liknende om når det kan komme ny?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav strukt » ons 16.01.2013 19:00

Vanligvis bruker man å si at er det behov for ny maskin NÅ så kjøp den NÅ. I dette tilfellet anbefaler jeg likevel at du venter. Akkurat fordi Mac Pro en er utdatert i forhold til pris / ytelse og det er sagt at det skal komme noe nytt i 2013. Dette er ikke bare rykter men også bekreftet av folk innad i Apple.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav budbringeren » ons 16.01.2013 19:07

Er ikke for privat bruk, da hadde jeg ikke hatt problem med å vente. I dette tilfelle er det forventet fra andre ledd rundt meg at det er oppe og går så fort som mulig. Så skal jeg vente til høsten kan jeg like så godt legge ned i dette tilfelle.

Takk for svar.

Skal skrive mer info her om jeg finner ut noe mer etter sjekk diverse steder.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav svar » ons 16.01.2013 19:11

Må du ha maskin innen kort tid så hadde jeg heller valgt en iMac27" enn en Mac Pro.
Ingen som vet når det kommer ny Mac Pro, kan like godt komme i morgen som på slutten av året.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav budbringeren » ons 16.01.2013 19:13

Det er det som er saken, at jeg må ha innen ganske kort tid siden macen i studio er ødelagt, ellers hadde jeg bare brukt den så lenge.

iMac er fin maskin, men anskaffer jeg den, må jeg kjøpe nytt lydkort som koster like mye som den store iMAcen.

Takker for svar, får gå i grubleboksen.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav svar » ons 16.01.2013 22:28


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Tips om ny mac pro?

Innleggav budbringeren » ons 23.01.2013 23:05

@svar, det kan være løsningen! Var ganske dyr, ble 4000 for versjon 2 om man kjøper direkte, ellers er det et utsalgssted i Norge. Tre versjoner og aner ikke hvilken som er aktuell, men absolutt løsningen:)
Så det kan være jeg propper full en iMac 27, for slik jeg ser det blir det dyrere og mindre heldig å kjøpe en mac pro nå.

Angående fusiondrive; det kjører i flash eller i vanlig automatisk utifra hva man oftest bruker, men fortsatt fungerer det som EN hardisk på et vis? Hva jeg skal frem til er at jeg aldri kjører prosjekter i HD, men i eksterne disker. Og fortsatt burde jeg det med en fusiondrive og egentlig ikke trenger så stor som 3 terrabyte fusiondrive?

Takker for svar!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron