Mac Pro 4,1 døde - strømforsyning?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Mac Pro 4,1 døde - strømforsyning?

Innleggav Magma57 » fre 18.01.2013 11:37

Hei

Jeg har en 2009 Mac Pro som tok kvelden med et klikk. Har GTX 285 som skjermkort. Denne skrur seg ikke på, men etter å ha plugget ut 6-pins-kontaktene på skjermkortet så kommer både lys i lampen, startlyd og harddiskene spinner. Jeg kommer derimot ikke langt uten skjermbilde. Skrur jeg den av og plugger inn kontaktene til kortet igjen, ja, da vil den ikke starte. Ingen lys i lampen (powerknappen) eller noenting.

Skjermkortet er det sannsynligvis ikke, for da hadde ikke hele maskinen skrudd seg av da den "døde", men skjermen blitt svart. Skal få testet kortet senere uansett. Synderen er nok strømforsyningen.

Så her er spørsmålet. Jeg vil ha denne reparert på grunnlag av reklamasjon (5 år), så jeg tar denne med til forhandler. De skal ha 390 kroner for å sende denne inn, greit nok. Om det viser seg at "den ikke er gyldig for reklamasjon" så må jeg betale ytterligere 760-ish kroner for sjekken og velge om jeg vil betale for den faktiske reparasjonen også. Dersom den er gyldig for reklamasjon, som jeg iallfall mener, da betaler jeg kun disse 390 kronene og de fikser Macen.

Er det noen her med liknende erfaringer? Vil en død strømforsyning være gyldig grunn? Jeg mener da at en så viktig del av maskinen skal vare betydelig lengre enn 2 år (altså 5 års reklamasjon) og at jeg bør få denne dekket av loven. Tips eller bekreftelser tas gjerne imot. Vil helst ikke sende den inn og sitte igjen med skjegget i postkassen.

Takk!
medlem i 135 måneder
 

Re: Mac Pro 4,1 døde - strømforsyning?

Innleggav petrus764 » fre 18.01.2013 11:42

Som du selv sier, du har 5 års reklamasjonsrett forutsatt at den er kjøpt av privatperson hos forhandler.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Mac Pro 4,1 døde - strømforsyning?

Innleggav magnusalex » man 28.01.2013 14:11

Har du forsøkt med et annet grafikkort? Bare for å utelukke enkle ting før du sender den inn.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]