Knust Retinaskjerm

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Knust Retinaskjerm

Innleggav Fatl » lør 20.07.2013 0:23

Hei,
gikk på en liten smell her nå, hvor min mbp 15" gikk i baderomsflisene og skjermen ble derfor knust. aluminiumen rundt ble også bøyd og skjermen har blitt skjev. i tilleg så er sluminiumen på "kassa" sprekt og bøyd.

spm mitt er da om det er noen her inne som har noe begrep om hva dette ville koste av reprasjon?

takk for svar.
medlem i 200 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Traktor » lør 20.07.2013 0:37

Spørsmålet blir om noe annet også tok skadde av fallet, og evt. svikter i fremtiden. Med andre ord ville jeg ikke lagt alt for mye penger i å reparer den, noe jeg er redd det fort blir. En annen ting å tenke over er at dersom du noen gang kommer til å ville selge den i fremtiden etter å ha reparert den kommer nok dette til å påvirke prisen betraktelig. Bare noe å tenke over før du legger alt for mye penger i å reparere den.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav ch_knapp » lør 20.07.2013 0:57

TIlsvarende skade på min pre-unibody 2009 modell ble estimert til noe over halvparten av nypris. Med retina tror jeg det er dårligere stilt, fordi skjermen vil være enda dyrere, og kassa utgjør stort sett hele maskinen. Da er det ikke så mye igjen å ikke bytte.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Fatl » lør 20.07.2013 11:32

Takk for svar.

Jeg håper selv på å få utbetalt en ny mac igjennom forsikringen, som det blir nevnt over så er jeg ikke keen på å ha en data med følgefeil og andre ulumskheter. Bare kjekt å vite hvor mye sånn ca man må ut med på rep, er det over halvparten av en ny maskin så er det vel mer sansynlig å få en ny...

Mvh
medlem i 200 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav strukt » lør 20.07.2013 12:08

6 - 7000kr må du nok ut med (ink mva) og da ingår ikke arbeidstiden det tar å skifte skjermen. (Basert på innpriser der jeg jobber med 30% påslag).

Da har du et tall å forholde deg til :)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Fatl » lør 20.07.2013 12:34

Takk skal du ha @strukt

Da er jo ikke selve kroppen med heller, jeg såpå at nettet at mange av delene er limt fast, så det vil jo ta x antall timer og demontere og montere igjen, så det er kanskje ikke så risky å dra å kjøpe seg en ny en;)
medlem i 200 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Settlers » lør 20.07.2013 16:46

Fatl skrev:Takk for svar.

Jeg håper selv på å få utbetalt en ny mac igjennom forsikringen, som det blir nevnt over så er jeg ikke keen på å ha en data med følgefeil og andre ulumskheter. Bare kjekt å vite hvor mye sånn ca man må ut med på rep, er det over halvparten av en ny maskin så er det vel mer sansynlig å få en ny...

Mvh


Si ifra når oppgjøret er ferdig. Mitt problem er helt likt din situasjon. Veldig interessert om det dekker av innbo. Jeg ville betraktet det som "uhell" men for si hva forsikringen har å si.
medlem i 129 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Fatl » lør 10.08.2013 13:01

Settlers skrev:
Fatl skrev:Takk for svar.

Jeg håper selv på å få utbetalt en ny mac igjennom forsikringen, som det blir nevnt over så er jeg ikke keen på å ha en data med følgefeil og andre ulumskheter. Bare kjekt å vite hvor mye sånn ca man må ut med på rep, er det over halvparten av en ny maskin så er det vel mer sansynlig å få en ny...

Mvh


Si ifra når oppgjøret er ferdig. Mitt problem er helt likt din situasjon. Veldig interessert om det dekker av innbo. Jeg ville betraktet det som "uhell" men for si hva forsikringen har å si.



Forsikringen dekket ingenting, og prisen på gildet ble 6099 (ikke så ille som jeg fryktet) hos Eplehuset.
medlem i 200 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Dorkfish » lør 10.08.2013 13:21

Hvis ulykkesforsikring ikke dekker en ulykke. Hva er den til da?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Fatl » lør 10.08.2013 14:16

Dorkfish skrev:Hvis ulykkesforsikring ikke dekker en ulykke. Hva er den til da?


Dette var reiseforsikring, kommer nok til å gå for en verdigjenstandsforsikring som er som en ulykkesforsikring..
medlem i 200 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Thai RidgeBack » lør 10.08.2013 19:36

Ulykkeforsikring dekker selvsagt ulykker, MEN kun personskader bla...
Har ingenting med gods å gjøre.

Reiseforsikring dekker ikke skader som oppstått hjemme. Akkurat deres mbp havnet på badeflis. Gjelder straks når man er ute av døren.

Verdisakforsikring kan være lurt å ha hvis man har mye dyre ting som ikke dekkes fullt ut av innbo. Men jeg er heldig nok med å være medlem av LO og har norges beste innbo.
medlem i 128 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Fatl » lør 10.08.2013 19:46

Det gjelder ikke uansett, selvom man er ute av døren. Dette skjedde ikke i mitt hjem men det var ikke dermed sagt at man fikk det på forsikring....
medlem i 200 måneder
 

Re: Knust Retinaskjerm

Innleggav Thai RidgeBack » lør 10.08.2013 19:58

Tapt eller skadet reisegods når man er ute å reiser. I ditt tilfelle var at du var hjemme til noen da ulykken skjedde så det regnes ikke at du var ute å reiser.
Det må nok være innbo.
medlem i 128 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]