Mac Pro med Radeon HD 5870 (Pcs+) problemer

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Mac Pro med Radeon HD 5870 (Pcs+) problemer

Innleggav 123tao » tor 31.10.2013 21:15

Har et problem med at maskinen restarter seg selv alt fra 1 til 5 ganger med dette skjermkortet før jeg får pålogging. Innimellom fryses skjermen rett etter pålogging også. Det som er litt rart, er at dersom jeg tar en restart etter å ha brukt maskinen en stund - er det ingen problemer! Akkurat som om skjermkortet må "formvarmes"...

Har 2 strømkabler til skjermkortet, virker bare som det ikke tenner helt etter å ha vært avslått noen timer...

Noen som vet hva som kan være problemet? Defekt? er det feil utgave av 5870? (ja jeg vet det er pc-versjonen... men bortsett fra det?)
medlem i 173 måneder
 

Re: Mac Pro med Radeon HD 5870 (Pcs+) problemer

Innleggav LCD » søn 03.11.2013 0:24

Hei

Vet ikke egentelig hvilken feil som utløser dine problemer men jeg sliter med 2 nesten idendiske problemer som deg
Jeg harr hatt feilen ved 4870 kortet og nå også med Mac versjon av 5870 kortet men ikke samme feilen med PC versjonen av 6950 kortet som jeg brukte en liten periode
Mac Pro 8 core 2.66GHz 2009
Maskinene starter opp når den er kald, men kun med svart skjerm....Svenskeknappen og ny start...så fungerer det
Jeg kan avbryte oppstart etter 10-15 sek for så å starte på nytt..så fungerer det
Hva som forundere meg er at maskin tåler det etter kansje 1000 ganger med "Svenskeknappen"
Som du nevner..virker det som om den trenger en forvarming
Så her er det "Svenskeknappen" ved hver oppstart
Så har jeg et dvaleproblem
Om maskinen går i dyp dvale våkner den ( nesten ) aldri uten "Svenskeknappen" for å slå den av/på
Så jeg kjører uten dvale..kun skjermsparer og slår av maskin om natta...men da er det jo det andre dumme problemet med oppstart
Hva som jeg har lest av ting som kan utløse disse feilen uten at jeg har verifisert det

Dårlige drivere til visse skjermkort fra AtI i OSX på Mac Pro
Noen typer SSD
Visse ekstra HD kort satt inn i maskin fra HighPoint ( dårlige drivere )
Og sikkert mange andre grunner
Får sette meg ned en dag å renske maskin for kort og disker å legge inn OSX på ny HD og kjøre uten prog og kun med en skjerm for å se
Men jeg er redd det ikke blir før en ny Mac Pro maskin er i hus
Men..men det kan litt tid da den gamle maskin drar ganske bra unna og gjør grei nytte enda!
medlem i 148 måneder
 

Re: Mac Pro med Radeon HD 5870 (Pcs+) problemer

Innleggav 123tao » tir 05.11.2013 0:35

Høres ut som vi sliter med noe av det samme nå ja...

Nå har jeg plukka ut skjermkortet og satt i originalen, GT 120... funker uten problemer, dvale etc funker som det skal! Har bestilt nytt skjermkort, så håper jeg det virker uten problemer...
medlem i 173 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron