Kabinet til ekstra HD

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Kabinet til ekstra HD

Innleggav Steinar Helgesen » tir 05.11.2013 12:52

Sitter bare å tenker på hva jeg skal gjøre når nye MacPro kommer, ang mine 3 extra harddisker.

Er det noe kabinett som jeg kan sette det inn i? Vil diskene vises som en stor disk eller separat?

Hva er det jeg burde kjøpe som har den "riktige" kabel til MacPro?
medlem i 136 måneder
 

Re: Kabinet til ekstra HD

Innleggav kimern68 » tir 05.11.2013 13:05

Du skriver ikke noe om hva slags disker du har, så jeg går ut i fra at det er vanlige snurredisker, om dette er tilfellet så ville jeg gått for et kabinett med mulighet for flere disker, og USB, kommende Mac Pro har etter hva jeg vet 4 USB 3.0 tilkoblinger, og da vil et kabinett som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776437#extra være tilstrekkelig for ditt behov, sånn jeg ser det så er det hardiskene i seg selv som blir flaskehalsen i forhold til å oppnå full overføringshastighet mellom Mac og hardisker. Jeg er litt usikker på hvordan diskene vil komme opp når du bruker en slik løsning, men det er det kanskje andre som kan svare bedre på.
medlem i 141 måneder
 

Re: Kabinet til ekstra HD

Innleggav Steinar Helgesen » tir 05.11.2013 13:14

Det er vanlige WD disker 4tb, håper jo i fremtiden SSD disker blir like store.

Så flaskehals vil det bli.

Hva med Thunderbolt forbinnelse? Eller er USB3 "bra" nok?
medlem i 136 måneder
 

Re: Kabinet til ekstra HD

Innleggav kimern68 » tir 05.11.2013 13:20

Thunderbolt kabinetter er en mulighet, men disse koster langt mer enn USB 3.0 kabinetter, så prisen er langt hyggeligere, en annen ting er overføringshastighet, USB 3.0 leverer optimalt 5 Gbit/s, mens de fleste av dagens WD disker ligger på omtrent 150-600 MBps, derfor mener jeg at USB 3.0 vil holde i massevis til de diskene du har per i dag. På et senere tidspunkt så vil nok SSD bli langt rimligere, og da er nok Thunderbolt en løsning, Thunderbolt har forsåvidt 10 Gbit/s, eller Thunderbolt 2, som jeg mener Mac Pro kommer med, leverer 20 Gbit/s.
medlem i 141 måneder
 

Re: Kabinet til ekstra HD

Innleggav Steinar Helgesen » tir 05.11.2013 13:48

Takker så meget for svar.

Den er også til salgs på Komplett.dk da jeg bor i Danmark =)

Bestille Bestille
medlem i 136 måneder
 

Re: Kabinet til ekstra HD

Innleggav kimern68 » tir 05.11.2013 16:15

Værsågod :)

En annen fordel med USB, om du har formatert diskene riktig er at man også kan få tilgang til matrialet på de fleste maskiner, både OSX, Linux og Windows baserte systemer. Om dette skulle være nødvendig, det er vel stort sett Apple som leverer maskiner med Thunderbolt i dag så vidt jeg vet.
medlem i 141 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]