Flashing av ATI Radeon 5850 grafikkort

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Flashing av ATI Radeon 5850 grafikkort

Innleggav Sakalav » tir 11.03.2014 21:45

Nå har jeg googlet temmelig mye, og ikke funnet noen trygg og god måte til å flashe grafikkortet mitt. Jeg har nesten klart det, men så var det noen filer som skulle forandres på, og som ikke finnes på min Mac.

Da må jeg rett og slett spørre her inne, men først får jeg forklare hva jeg har.

Jeg sitter på en gammel MacPro 1.1 (2006 mod), som jeg oppgraderer litt (i påvente av å få råd til ny MacPro).
Standard grafikkort som sto i den, er Nvidia 7300 kortet.
Dette har jeg nå skiftet ut til ett ATI Radeon 5850 kort.
I OS X (10.7.5), så blir dette kortet kjent igjen som “ATI Radeon HD 5000”

Kluet mitt er at dette kortet ikke viser bootscreen ved oppstart, og det vil si at jeg kan ikke få installert nyere OS enn det jeg har.

Og det er her jeg trenger hjelp nå.
Hva må til, og hvordan får jeg bootscreen med dette kortet?

Er det noen som kan være behjelpelig med å forklare dette, eller vise til en guide som garrantert virker?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Flashing av ATI Radeon 5850 grafikkort

Innleggav LCD » ons 12.03.2014 0:07

Hei


Har ikke vært borti kortet ditt, men du kan kansje titte litt på noen linker her for å se om du finner noe "vettugt"
viewtopic.php?p=2414266#p2414266
Hva jeg har lært er at det er "veldig" kjekt å ta backup av den originale bios før du hiver deg på å flasherrrrr
Også det å ha en PC i bakhanda når man roter med "PC" kort, for det å kansje komme tilbake til orginal Bios... før neste forsøk om det går til H første gangen
Ellers så fungerer det stort sett greit med å flashe om man ikke prøver noe helt håreisende og tar det sakte og rolig med å tenke seg om et par ganger før man klikker "enter"
Også lurt det med å ha et reserve kort tilgjengelig så maskin ikke blir stående på gulvet og du på do med løs mage og begge hender krampaktig rundt lommeboka
...
http://forum.netkas.org/index.php?topic=597.0
http://www.overclock.net/t/671675/how-t ... -5850-bios
medlem i 148 måneder
 

Re: Flashing av ATI Radeon 5850 grafikkort

Innleggav Sakalav » tor 13.03.2014 10:19

Takker for svar :-)

Det jeg finner ut her, er at ved å følge prosedyren i første linken, vil føre til at jeg ikke kan bruke 2 skjermer, og at heller ikke dvd brenner vil fungere. Begge disse tingene er jeg avhengig av å kunne bruke.

I link nr. 2, så er det tydelig at dette er gjort uten problem, men det er ingen info om hvordan. Her har gutta så pass peiling at de lager det som trengs selv.

I link nr. 3, så klarte ikke jeg å se at Mac var inne i bildet i det hele tatt, så dette er kun for PC versjon (det blir i hvertfall gjort i windows).

Når det kommer til programering og terminal, så kan jeg ingen ting. Men jeg er ikke redd for å ta tak i tingene så lenge jeg har en god guide (step by step).

EDIT!
Jeg må ta ett lite forbehold om første linken, for jeg så nå at jeg skrev i forhold til å ha gått ett hakk lenger inn.
Skal lese mer på info under første linken :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron