Til dere med MacPro 1.1 eller 2.1

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Til dere med MacPro 1.1 eller 2.1

Innleggav magnusalex » søn 18.05.2014 18:46

Hei!

Driver med eksprimentering av Plex som mediacenter på en MacPro 1.1 (oppgradert til 2.1). I den forbindelse har jeg kommet over et problem jeg ikke finner noen åpenbar løsning på, relatert til hardwareakselerasjon under videoavspilling.

Plex får rett og slett ikke tilgang til VideoDecodeAccelleration-mulighetene i GPU, noe som skaper problemer under avspilling av 1080p med høy bitrate.

Derfor: Jeg lurer på om det kan være HW-relatert, evt. at jeg har feil GPU (HD5870). Kunne noen av dere være så snille og laste ned denne lille snutten på 3kb (ikke jeg som har laget den): https://github.com/cylonbrain/VDADecoderCheck/downloads, kjørt den (helt ufarlig, åpner seg i Terminal) - og postet resultatet her, sammen med hvilken GPU du har?

På forhånd: Tusen takk!!

Mitt resultat er som følger:

Kode: Merk alt
An error was returned by the decoder layer. This may happen for example because of bitstream/data errors during a decode operation. This error may also be returned from VDADecoderCreate when hardware decoder resources are available on the system but currently in use by another process.
VDADecoderCreate failed. err: -12473

... selv på en helt fresh OS X-installasjon av både 10.7 og 10.9.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Til dere med MacPro 1.1 eller 2.1

Innleggav svar » søn 18.05.2014 22:49

Har ikke maskinen du etterlyste, men fikk lyst til å sjekke det på min iMac, 10.9 med
NVIDIA GeForce GTX 780M 4096 MB

Kode: Merk alt
AVF info: Successfully connected to the Intel plugin, offline Gen75
Hardware acceleration is fully supported

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Til dere med MacPro 1.1 eller 2.1

Innleggav magnusalex » man 19.05.2014 13:28

Takk for svar! :)

Det er også resultatet jeg får på min iMac, MacBook Pro og MacBook Air, men altså ikke på denne Mac Pro'en. Om det løses ved å bruke en annen GPU så vet jeg i alle fall hvor problemet ligger :)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Til dere med MacPro 1.1 eller 2.1

Innleggav LCD » man 19.05.2014 18:43

Hei


Sjekket først på en 8 core 2.66GHz 2009 Mac Pro med ATI 5870
Samme på en annen Mac Pro...samme på en Mini....fikk kun error
VDADecoderCreate failed. err: -12473
Så da gadd jeg ikke å sjekke på flere maskiner da jeg trodde det var for gammelt utstyr

rettet....
Nei nå tuller jeg....Minin fungerte...det var Mac Pro maskinene som ikke fungerte
Skal sjekke en gammel Mac Pro...
Mac Pro 1.1 med ATI 4870 512MB Ram....error her også
medlem i 148 måneder
 

Re: Til dere med MacPro 1.1 eller 2.1

Innleggav magnusalex » tir 20.05.2014 15:50

Tusen takk!

Kunne vært interessant å vite om det er en begrensning i OS'et som trer i kraft på eldre maskinvare, eller om det rett og slett er for nye GPU'er for resten av maskinvaren...

Jeg får "forske" litt videre ;) Takk igjen!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]