iPhoto-problemer

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

iPhoto-problemer

Innleggav Lisbeth Falling » ons 18.11.2015 21:10

Jeg har en veldig stort bildebibiliotek på ca 80 000 bilder på en iMac fra 2006. Nå får jeg ikke åpnet iPhoto. Bildebiblioteket ligger på en ekstern ekstra harddisk. Når jeg går inn så begynner dette hjulet å rulle, etter en stund kommer det opp at det er inkonskvens i bibilioteket, og jeg velger å reparere - så står det lenge og reparerer og viser prosent - helt til det er 100 % oppdatert, men så skjer det ikke noe mer - er det noen som kan gi meg et tips? Har jeg mistet de siste bildene jeg la inn? Er det en annen måte å kunne få sett og brukt bildene enn å gå inn i iPhoto-programmet?
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhoto-problemer

Innleggav teknoguiden » ons 18.11.2015 22:06

Åpne finder og gå til iphoto-biblioteket ditt på den eksterne harddisken, høyreklikk og velg "vis innholdet i mappen". Du bør kunne finne orginalbildene dine i diverse undermapper sortert på årstall under en mappe som heter "masters" eller noe lignende.

Har du en time machine backup du kan rulle tilbake til fra før problemene startet? Isåfall kan du først hente ut de bildene som er lagt til etter backupen med metoden over og så henter du den tidligere versjonen av biblioteket som virker fra backupen din. Så legger du til de bildene du hentet ut igjen.
Sist endret av teknoguiden den ons 18.11.2015 22:13, endret 3 ganger.
medlem i 142 måneder
 

Re: iPhoto-problemer

Innleggav Morse » ons 18.11.2015 22:10

Tror/vet du vil ha nytte av denne her: http://www.fatcatsoftware.com/iplm/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iPhoto-problemer

Innleggav Lisbeth Falling » ons 18.11.2015 22:18

Tusen takk :-)
medlem i 177 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]