Problemer med MAC Pro

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Problemer med MAC Pro

Innleggav ronniela » man 05.12.2016 23:47

Hei

Jeg har et stort problem som jeg trenger hjelp til å få løst. Saken er at jeg i går skulle kalibrere skjermen, som er en 30" Apple HD skjerm. Dette er noe jeg har gjort en rekke ganger tidligere og har aldri opplevd problemer med det, før i går. Skjermen er koblet opp mot en MAC pro 2009 modell. Det som skjedde var at etter kalibrering ble skjermen helt sjuk i fargene. Så verken docken eller skrivebordsbakgrunn. Bare noen psykedeliske farger og noen hvite dotter som enklest kan beskrives som små skyer på skjermen. I tillegg økte turtallet på viften i maskinen dramatisk. Har som nevnt foretatt denne kalibreringen ofte uten problemer. Jeg skiftet så over til en 23" Apple skjerm og der var fargene som de skulle være, men i dag når jeg slo på maskinen var skrivebordsbakgrunn gjennomsyret av en magenta farge, men jeg kunne i motsetning til 30" se docken og bakgrunnen på skrivebordet. Turtallet på viften økte dramatisk igjen. Jeg bruker maskinen i all hovedsak til bildebehandling og den står oppkoblet mot en NAS som jeg nå selvsagt ikke kommer inn på. Noen tips til hva dette kan være og hva som kan ha skjedd? Veldig takknemlig for innspill fra dere.
medlem i 218 måneder
 

Re: Problemer med MAC Pro

Innleggav Morse » tir 06.12.2016 7:37

Prøv dette:

Slå av Mac-maskinen.
Trekk ut strømledningen.
Vent i 15 sekunder.
Sett i strømkabelen igjen.
Vent fem sekunder, og trykk deretter på på/av-knappen for å slå på Mac-maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer med MAC Pro

Innleggav ronniela » tir 06.12.2016 16:41

Dessverre, funket ikke. :-(
medlem i 218 måneder
 

Re: Problemer med MAC Pro

Innleggav Morse » tir 06.12.2016 16:47

Prøv med en PRAM reset: Start maskinen og hold straks nede cmd + alt + p + r til du hører startlyden for tredje gang – så slipper du tastene. Sjekk at skjermkabelen sitter skikkelig på plass, og at ikke skjermkortet har løsnet. Prøv også en Sikker oppstart (hold nede shift-tasten). Nb! Forutsetter at du bruker kablet mus/tastatur.

Fortell hvordan det går...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer med MAC Pro

Innleggav ronniela » ons 07.12.2016 14:32

Ikke noe hell med den løsningen heller
medlem i 218 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]