Dette høres veldig pussig ut. Har brukt Dropbox siden det ble lansert i 2007 uten problemer. Du serverer litt sparsomt med detaljer mht den situasjonen som ga deg problemer, og det gjør det vanskelig å diagnostisere hva problemet kan komme av. Er det for eksempel skrivebordsappen (Mac) eller mobilappen (iOS) det gjelder? Hvor lastet du ned? Hvordan gikk du fram for å registrere kontoen som det er så store problemer med (i appen (og i tilfelle hvilken app) eller på nett)? På iOS har de for eksempel to ulike apper («vanlig» og Dropbox EMM). Det anbefales (av Dropbox) at du bruker den «vanlige» appen (uten EMM) «dersom du ikke vet hva EMM innebærer».
Hvis du (på Mac) forsøker å slette et program som kjører vil du helt riktig få beskjed om at du ikke kan det. Dropbox kjører «usynlige» bakgrunnsprosesser, så det enkleste er nok å åpne Aktivitetsmonitor og tvinge avslutning på alle prosesser med navnet «dropbox» i seg. Deretter bør du slette programmet slik det er beskrevet her:
https://www.dropbox.com/nb_NO/help/41. Merk det som står under «For våre mest erfarne brukere». Hvis du ikke sletter disse filene vil (også evt. trøblete) filer/innstillinger bli liggende på maskinen din slik at de samme innstillingene (igjen, med evt. tilhørende problemer) blir brukt av programmet dersom du installerer det på nytt.
Du finner mange «Apper for Dropbox« i Mac App Store, men ingen av dem er fra Dropbox. Du laster ned den offisielle skrivebordsversjonen fra dropbox.com. De du finner i Mac App Store er med andre ord fra tredjepartsutviklere. Hold deg til offisiell versjon utgitt av Dropbox, Inc.
Det er helt normalt at store firmaer «gjemmer» muligheten for e-postkontakt/support og heller setter fokus på ganske omfattende «Kundestøtte», F.A.Q.'er og andre supportfunksjoner (eks. Apple, Adobe, Google etc.). De sparer milliarder av dollar per år på at vanlige problemer løses gjennom at brukeren selv finner ut av problemet ved hjelp av slike automatiserte funksjoner. Dette vil selvsagt av og til være en kilde til frustrasjon for oss brukere, men prisene på produktene ville utvilsomt skutt i været dersom de skulle betalt mennesker for å håndtere all support via telefon og e-post.
Hvis du forteller litt mer detaljert om hva som skjedde kan vi ganske sikkert hjelpe deg.